Gå til innhold

TRENING OG GRAVID

Venter på sommer,sol og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne å trene. Noen som har peiling på hva slags aktiviteter som er bra, og hva man skal holde seg unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er snart 3 mnd på vei, og trener fortsatt som normalt - dvs. det jeg har lyst til å trene. Spinning er veldig bra:) Men jeg har jo trent "hver dag" i mange år, så vet ikke om det er annerledes dersom man begynner å trene for første gang mens man er gravid...

Skrevet

Jeg spurte legen min om dette, og han mente at man absolutt kunne trene, men ikke overanstrenge seg og komme opp i maks puls osv.. puls/step og slik type trening anbefalte han ikke.. spinning er bra, lett jogging, styrketrening og trening av mave og rygg var greit:)

Greit å være aktiv og holde seg i form, da er det så mye lettere å komme tilbake til utgangspunktet etter at den lille er kommet ut:) Selv går jeg fra og til jobben (tar litt over en halv time hver vei) og trener litt spinning, mave og rygg:)

Skrevet

Absolutt all trening er positiv som gravid, men du skal holde deg unna:

-idretter med slag og spark (boksing, kampsport, ballspill)

-idretter med fare for fall (klatring, riding)

-ikke jobbe for hardt med hendene over hodet

Ellers er det bare kjempebra å trene! Hør på kroppen og ikke press deg for hardt (ikke at det heller er farlig, men ubehagelig og det viktigste er jo at du liker å trene og opprettholder det).

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...