Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Nå er jeg littegranne redd. Har siden uke 18, 19 kjent mye liv, og noen ganske kraftige spark, utenpå magen også. Er førstegangs da. Er nå i uke 21, og har så vidt kjent litt hver dag siden onsdag. Skal det være sånn? Jeg var ganske rolig først. Har lest at morkaken kan ligge foran, men de har jo sagt på ul at den ikke gjør det. Kan den ha flyttet seg nå da? Kan babyen ligge innover mot ryggen min og sparke? Skal til jordmor på tirsdag da. Hørte ellers med en hjemme doppler forleden, og hørte hjertet. Vil ikke bruke den så mye da, men ble beroliget. Men hvordan kan en vite at den har det bra for det da? Var ganske stresset de to ukene h*n var veldig aktiv. Sambo var ute på sjøen, og jeg gikk rundt og bekymret meg mye, så det virket som den ble aktiv av det. Har vært rolig de siste dagene, og det har baby også, men jeg trodde nesten det var motsatt? At den ble aktiv når jeg slapper av? Hva er dette? Skal jeg ta det med ro eller bør jeg bekymre meg?
mamma`n til nurk Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Tror du kan ta det med ro. tommelfinger-regelen er at man skal kjenne liv hver dag fra uke 26(tror jeg det var). Så lenge du kjenner noe så er det et godt tegn:) Er godt mulig h*n ligger og sparker innover,ja. Jeg er i uke 34 og ungen har noen rolige dager som jeg bare kjenner noen få dult, og noen dager hvor hun holder på så jeg får vondt. Går veldig opp og ned. Men du kan jo ta det opp med jordmor til tirsdagen,hun vet jo mer enn meg så hun kan nok berolige deg:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Er du bekymret,noe jeg også hadde vært,vist jeg hadde kjent liv hver dag,det er å ringe til fødeavedelingen og si hva du opplever. Dette gjorde jeg,alt var i orden,men de sa da til meg at de heller ville se meg ti ganger for mye,enn en gang for lite. Siden du er så langt som 21 tror jeg de vil høre på deg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå