Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning - hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hittils i svangerskapet hatt et varierende blodtrykk... har vært såpass høyt at de har vært bekymret for svangerskapsforgiftning.. Jeg har også samlet mye vann, Blodtrykket var bra på forrige kontroll for en uke side.

De siste dagene har jeg vært sliten og trøtt. Idag har jeg vondt i hodet og jeg har sett "stjerner" foran øynene... har bare noen dager igjen til termin... Noen som har erfaring med svangerskapsforgiftning? Bør jeg ta en telefon til føden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ein telefon og la vakthavende der få bedømma om du burde inn for ein sjekk eller ikkje.

Skrevet

Søndag i dag. Overlat alt som burde vært gjort til andre. Legg deg, evt ta et karbad, og slapp godt av. Blir det ikke bedre utover dagen ville jeg tatt en tlf. Bor du langt unna sjukehuset el kunne du stikki innom for å ta BT og teste urin osv?

Skrevet

Jeg er plaget av litt høyt blodtrykk, og har fått streng beskjed om å ta kontakt med føden hvis jeg får hodepine, med stjerner foran øya. Jeg har bare litt vann i kroppen, men går hele tiden å kjenner etter hodepine. Gått bra hittils, bare 16 dager igjen til termin her. Syns du skal ringe føden jeg.

Skrevet

jeg har hatt svangerskapsforgiftning. og det kan tyde på det. jeg hadde ringt føden eller legevakt for og få en sjekk på det.

Skrevet

ikke for å skremme deg for mye men,,,,,RIIIIING.... hadde ei venninne som overså de signalene du sier... hun la seg i badekaret , men s samboer reiste p butikken for å kjøpe is...som hun ville ha.... da han kom hjem, var ikke livet til verken barn eller mor å redde.... så ring,,,, hun hadde tre uker igjen til fødsel.. ikke spøk med dette RING!!!!

Skrevet

Ring føden med en gang! Hodeverk og synsforstyrrelser er symptomer på svangerskapsforgifting. Det behøver ikke å være det, men det er ingen grunn til å ta sjansen!

Skrevet

HI: en liten oppdatering;

Jeg tok en telefon til føden og ble bedt om å komme inn. Det var greit... hadde underrtrykk på over 100.. Men det var masse liv i babyen og urinprøven var bra. Men de tok blodprøver som jeg skulle få svar på i kveld. Fikk reise hjem under forutsetningen at jeg tok det med ro.... Så nå skal jeg legge meg og glo i taket ;( Alt var heldigvis bra med den lille da ;)

Skrevet

så bra da. da får du jo ekstra oppfølging også da. da må du slappe av og kose deg. lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...