Gå til innhold

Noen som har baby med atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klaget foer over at jenta vaar vaakner mye paa natten, har ammet ca hver 2.5 time paa natten, synes det er mye naar hun er 6 mnd og spiser fast foede flere ganger paa dagen (og ikke virker som hun har lyst paa mat foer det er gaatt 4 timer paa dagen!).

Vi ser at hun kloer mye om natten, og vi har brukt smaa tynne votter paa henne om natten i det siste saa hun ikke skal klore seg saa mye.

Jeg tror naa det kanskje er atopisk eksem hun har (skal til legen til uken). Andre som har baby med eksem? Hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn på 5 1/2 mnd som har atopisk eksem. Han fikk sitt første utbrudd da han var et par uker gammel. Han fikk utslett bare et par dager etter at han var født, men skal ikke påstå at dette var atopsik eksem. Det kan ha vært vanlig babyeksem også. Hadde hs på hjemmebesøk og helsestasjon og lege fulgte med fra første stund. Jeg ble henvist til hudspesialist når han var 1 1/2 mnd, men fikk ikke komme inn før han var 4 1/2 mnd. Legen sa det var atopisk eksem, og vi fikk salver og kremer der og da. Syns det er dårlig system at han måtte vente så lenge og ha så masse problem og så mange plager så lenge. Og så er det kun en krem som skal til for at han får det så godt!! Og vi sto liksom som nr.2 på en sånn prioriteringsliste for å komme inn.

Jeg har samme problem om nettene som du har. Jeg kunne skrevet på sidevis om hvordan det er og alle plagene og tiltakene som må tas. Han klorer seg masse og vil også ha mat oftere på nettene enn på dagtid. Jeg synes det er veldig slitsomt. Og syns kanskje jeg har fått litt lite oppfølging til at han er så liten. Han skal inn igjen 6 mnd etter han var der sist.

Skrevet

Mini har atopisk eksem, men jeg har aldri sett at han har klødd. Vi smører han med A-derma exomega morgen og kveld, og bader han kun 2 ganger i uka.

Han har alltid våknet ofte, 2,5-3,5 time mellom hver mating. Tror ikke det har noe med eksemen å gjøre for vår del.

Skrevet

Takk for svar! Jenta vaar hadde ogsaa mye plager i ansiktet nesten helt fra starten, men tror det var babyeksem - det har i hvert fall gaatt vekk. Og saa trodde jeg det bare var skurv og sikleutslett hun har.. men naa ser vi at det nok ikke er det, hun har det ogsaa over oeyebryn, ved oerer, tinningene.. og det kloer som sagt.

Vi begynte med Exomega morgen og kveld og det har hjulpet litt, dvs hodebunnen er blitt mye bedre men ikke ansiktet, og hun kloer fortsatt om natten.

Var kremen paa resept som du fikk, moota?

Skrevet

Hs anbefalte meg loco base. Jeg kjøpte den loco base fet krem på apoteket og smørte han 2 ganger til dagen, og litt ekstra viss det var behov i perioder. Det hjalp ufattelig mye!!! Jeg bruker også babyline badeolje fra apoteket. Jeg legger ham i dusjen på en antiskli matte og spyler han lett med dusjen og smører han inn med olja. Lar han så ligge der en stund så dette trekker godt inn i huden. Så har jeg i en klut i sluken så vannet ikke renner ut og fyller opp med vann og spyler lett av mesteparten av olja. Så lufttørker han og jeg smører han med loco base og lar det tørke en stund før jeg kler ham.

Ellers har jeg fått kortison som jeg kan bruke i perioder. Den er på resept pga da er den gratis.

Minimann har utslett i perioder og trenger mest behandling da, men jeg smører minst en gang til dagen i de bedre periodene også pga forebygging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...