HøstBaby <3 Elias Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Er 5+6 nå, 19 år gammel.. Har ikke hatt noen blødninger eller noe særlig med utflod. Men leser så innmari my om SA/MA her inne, blir så fryktelig skremt Hadde to positive tester torsdag og fredag, har ømme bryster nå og da, men ikke hele tiden, pluss at jeg i 3 dager har hatt luftsmerter som heldigvis begynner å avta nå. Har ikke merket til noe kvalme annet enn etter jeg har spist, da kan jeg føle meg litt uvel, men har aldri kastet opp. Håper så innmari noen kan gi meg litt positivt innspill som kan kompensere opp mot alle de triste innleggene jeg har lest.. Blir så bekymret!
Nr2iNovember Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er 5.0 i dag, og også nervøs for spontanabort. Leste et sted at ca 50 % av alle graviditeter ender i spontanabort, men det kan vel ikke stemme? Gleder meg til de mest "kritiske" ukene er ferdig, og vi virkelig kan slippe jubelen løs!
Meg, J & L Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Neida,slapp av jenter!! Hvor ofte går det bra: 5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra* 13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra ** 25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra *dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.
maria isabell Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 ser du et hjerte på ul i uke 8 er det 95 prosent sjangse for at det skal gå bra:) bestill innvendig ul privat...ser du hjertet da kan du slappe litt mere av:) 50 prosent av alle svangerskap ender i abort ja, men det er før ofte kvinnen vet om graviditeten.... du er ung, altså du er heldig,da er faren for abort liten:) trudde det var 15 prosent de 12 første ukene... er du over 40 er faren for abort de 12 første ukene 50 prosent!!!
Kathy+Oktoberjente Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Er så godt med slike beroligende meldinger Jeg fant selv ut at jeg er gravid på torsdag, og tenker med en gang på alt som kan gå galt.. har ikke vært hos legen enda, og føler meg så uvitende!! Et annet spm! Med tanke på når jeg hadde mensen sist, kan jeg være opp til 10 uker på vei.. (noe jeg ikke tror siden jeg ikke testet positivt før nå), men jeg har ikke fått time hos fastlegen min før om en mnd! Burde jeg dra til en privatklinikk å få en sjekk/prat på et tidligere tidspunkt?
HøstBaby <3 Elias Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2008 Kath85: Jeg fikk også positiv test på torsdag, har time hos legen til torsdag igjen. bare ring dem å si du vil ha en time for å se til at alt er som det skal, og for å bekrefte graviditeten.. De kan ikke nekte deg det..
Kathy+Oktoberjente Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Ja men hun dama i skranken er bare så ufyselig.. hun sa noe sånt som at "hvis du har tatt to positive tester så er du gravid,nå må det bare gå seg til av seg selv, det er ikke vanslig med sjekk før det har gått nærmere tre mnd" og siden jeg ikke er så tøff av meg så turte jeg ikke begynne å krangle.. i tillegg er fastlegen min permitert, og vikaren som jeg har fått time hos har jeg aldri møtt.. vi har Volvat medisinke senter i nærheten,så det frister veldig å få en time der i stedet..
HøstBaby <3 Elias Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2008 Hehe, bare gi klar beskjed om at du vil ha en time, for du er redd noe er galt! De må da skjønne det, du betaler jo trossalt for timen, så de har ingenting de skulle ha sagt
maria isabell Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 bstill på volvat,de er privat og mye mere servisc innstilt:)
Kathy+Oktoberjente Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Takk for svar, skal ringe i morgen
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 spontan abort er desverre en del av prosessen for noen..kroppen skiller ut det som er galt., men de fleste slipper å miste..nyt svangerskapet ditt..har selv 4 sa..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå