Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Huff.. Har slitt med spiseforstyrrelser før. Men har vært bra kjempelenge. Men så la jeg på meg en del i svangerskapet. Så nå liker jeg ikke kroppen min. Holder på å slanke meg nå. Har en dag i uken hvor jeg unner meg å spise en god lørdagsmiddag og litt godt. Men nå har det gått så langt at jeg blir kvalm når jeg unner meg dette, èn gang i uka.. Tenker bare på vekten, at det legger seg på meg med en gang jeg spiser noe usunt... Å så spiser jeg nesten ingenting dagen etter for å straffe meg selv..=/ *arg* Hvorfor må denne forbanna kroppen være så vanskelig? Hvorfor skal det være så vanskelig å bli fornøyd? Hvorfor kan ikke jeg se meg selv slik min samboer ser meg? Han elsker meg jo.. Vil ikke ha noen kommentarer på hvor dum og teit jeg er.. For det vet jeg veldig godt selv. Men det er ikke lett når det er et problem, å det er vanskelig å se for de som ikke sliter med dette selv..
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Huff, det er fort gjort å få problemer med spiseforstyrrelser igjen i forbindelse med svangerskap. Du må for all del passe på å få i deg mat, og ikke all mat trenger å være sunn vet du. Siden du har slitt med spising er det nok bedre for deg å satse på å holde deg slank ved hjelp av fysisk aktivitet og bare slutte å tenke på maten. Jeg hadde problemer med mat da jeg var yngre og har derfor vært kjempestreng med meg selv. Ikke lov å hoppe over måltid, og jeg har en nedre grense for hvor lite jeg har lov til å spise i måltidet...må ha det slik for jeg er redd for å få problemer igjen. Tro meg, det er dumt å straffe seg selv ved å ikke spise. Desto tynnere du blir, desto mindre overskudd har du, og desto lettere blir du nedenfor (feilernæring fører lett til depresjon). Du må passe på deg selv vet du, for din egen skyld og for familien din sin skyld!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Men det er bare det at jeg har en del kilo igjen enda, å jeg trener. Men den eneste måten jeg klarer å gå ned i vekt på, er å sulte meg selv.. Sånn som i dag så har jeg spist et knekkebrød, å jeg føler meg helt j.... Ser bare hver gang jeg går forbi speilet så har jeg est ut litt her og der.. Jeg skjønner jo at det er tankene mine. Men allikevel så klarer jeg ikke gjøre noe med det. Jeg er jo ikke tynn nå, så jeg ser jo ikke syk ut. Men er redd det kan utvikle seg dithen.. Så bra at du har klart å sette grenser og klarer og holde deg til det!! =) Håper jeg en dag også kan tenke på litt annet enn mat, trening og kilo. Takk for svar!
*1+1=2 små* Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 det værste du kan gjøre hvis du vil slanke deg er jo å slutte å spise....da går kroppen i sparemodus og du legger kjempe fort på deg hvis du spiser! Spis sunt og variert så skal du se at du går ned etterhvert:) Jeg sliter med det samme, altså for mange kg etter snuppa mi og jeg prøver å huske på hvorfor jeg ser ut som jeg gjør: jo jeg har hat et fantastisk lite menneske inni meg! Gi deg selv litt tid men for all del SPIS hvis du vil slanke deg:) spis lite og ofte og variert! Frukt, grønnsaker og dropp godis Lykke til, det kan ikke være no særlig å ikke føle seg bra! Gå og få deg hjelp hvis du mister grepet, men det er utrolig modig gjort og bra at du innser selv at du har et problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå