Gå til innhold

Blir litt småsprø snart jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hvordan pålegg jeg frister han med, om jeg spiser sammen med han eller ikke, så er han ikke glad i brød.

I jula så måtte vi slutte med grøt for han bare gråt når vi kom med den. Så begynte vi med brød tl frokost og kvelds. Da spiste han hvertfall en skive. Så begynte han å spise selv. Da kunne han spise opptil 3 skiver! Men så ble han vel lei da, enda vi er flinke til å variere med pålegg. Så nå spiser han knapt en skive, å da begynner vi å "krangle" etter bare en halv skive. Har jo ikke lyst til å tvinge i han heller, vil jo ikke at han skal få negatvit forhold til mat.

Men hva skal vi gjøre? Han legger lite på seg også..

Det han spiser godt av det er middag, det er han glad i heldigvis =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første var sånn at han var veldig vanskelig å få i mat, og la lite på seg.

Mi erfaring er at det berre blir verre om ein "stresser" og kaver og prøver å tvinge/lure i han mat.

Så lenge han spiser NOKE, så syns eg du berre skal slappe av og ikkje stresse. Sjå det litt an, kanskje det berre er ei periode?

Kor gammal er han?

Skrevet

Han er snart 1 år..

Ja, jeg vil jo ikke stresse han, for det skjønner han nok. Men blir jo litt stressa når han spiser lite, å i tillegg går lite opp i vekt..=/ Ikke noe kjekt.

Men det kan jo være en periode, å at det snur seg snart. Får håpe det i allefall! Men han har tulla en stund med maten. For mens han enda fikk grøt, så var det middagen han tulla med. Men så gikk vi opp et alderstrinn, å han begynte å få hjemmelaget mat, så da ble det bedre.

Takk for svar!

Skrevet

Så lenge ungen er i fin form og har energi til å leike og liknande og er oppegåande, så får han den maten han trenger.

Det er iallefall mi erfaring. Noken er berre småspiste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...