Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Hvor mye synes dere er et normalt alkohol forbruk på en måned? Hvor mange øl? Brennevin? Jeg å min mann er uenig om dette, håper dere kan gi meg et ærlig svar. og hver gjerne anonym.
♥martha~78♥ -Signe født 22.02. Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Regner med det er for mannen???? Er jo veldig individuelt da... Personlig synes jeg det er greit å kose seg med litt vin eller øl om kvelden i helgene..Og alt med måte!!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Mannen min drikker ikke så mye nå som jeg går gravid, men tar kanskje en cognac eller to til kaffien i helgene, etter at ungene har lagt seg. Eller han kan ta et par glass rødvin i stedenfor. Men det er ikke hver helg - kanskje annenhver.... Når jeg selv ikke er gravid, så er jeg veldig svag for et par glass rødvin om Fredag/Lørdag. Tar meg et glass når jeg lager kveldsmaten (når ungene er i seng), og et glass til maten. Det gjør jeg nesten hver helg faktisk.... Ikke ofte vi går ut da. Kanskje 4-5 ganger i året =/ Men da blir det jo endel mere..hehe...
mamma&urokråka Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Tenker vel at det er normalt å ta et par øl på fredags/lørsdags kvelden, eller noen glass med vin. Blir kanskje litt mer når man har selskap eller er på fest, men hvis vi er hjemme med unger (selv om de sover) drikker ikke jeg (mannen min drikker ikke) mer enn dette. Syns det er greit, man skal jo kose seg litt, men syns ikke noe om å drikke veldig mye rundt unger. Man sender jo ut et budskap også, ikke sant? Her i familien er vi i alle fall veldig obs på å vise ungene at de voksene også kan kose seg uten alkohol, selv om det er helg, så ofte drikker vi bare brus vi og. :-)
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Det er ganske avhengig av livssituasjon synes jeg.. Nå som vi blir foreldre, så synes jeg ikke at pappan skal ta mer enn en øl eller to fra tid til annen, for å kose seg/til mat osv. så lenge han bare skal være hjemme. Om han skal på noe spes. får han drikke og kose seg så mye han bare orker, men skjønner ikke poenget med å bøtte alkohol hjemme i helgene. Men min kjære samboer liker ikke å drikke Hehh..han drikker seff. på julebord og sånn, men det er to-tre ganger i året, max. Ellers tar han seg en sjelden gang én øl når han ser fotball med ´gutta´ men han synes at cola er sååå mye bedre, så han skjønner ikke helt poenget..hehe.. Jeg synes det er flott, og spes. med tanke på at vi nå venter barn.. Er så mange andre måter å kose seg på
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Før jeg ble gravid hendte det at vi tok ett eller to glass rødvin på lørdagen eller annen hver lørdag. Nå som jeg er gravid drikker mannen enda sjeldnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå