Gå til innhold

kikhoste? kan noen forklare "kikingen"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi hadde kikkhoste, men jeg mistenkte det ikke før nabogutten fikk bekreftet det..og mora sa hennes lignet veldig på hans hoste..

Hvordan skal jeg forklre det da..hun hostet iallefall veldig mye..og fikk sånne hosteanfall..litt mere hes hoste, men ikke så gjøende som falsk krupp(har hatt det også)

Enkleste er bare å få tatt en blodprøve på legen å få det bekreftet..

Skrevet

Når hostingen gir seg, begynner barnet å puste raskt og dypt og får "kiking" (pipende lyd under innpustingen) - derav navnet "kikhoste".

klippet & limt fra lommelegen :-)

Skrevet

har tatt prøve hos legen, men tenkte det kan påvises med å høre på hosten. vil jo få behandling så tidli som mulig på lille bebisen min hvis det er det. han våknet nå med helt annerledes hoste enn han har hatt i 11-12 dager å leste på lommelegen at kikhoste kunne være vanlig hoste i 1-2 uker før det slo ut.

Skrevet

ikke nødvendigvis..for mi gjorde ikke det..

Så var hun også frisk og rask..men fikk bekreftet det på blodprøve med legen da..men da hade hun gått så lenge med det at hun ikke var smittsom lengre..er ikke smittsom etter 14 dager med hoste..og blodprøve svarene tar ei ukes tid..

Kan visst ta halsprøve også trur jeg og får det bekreftet fortere..husker ikke hetl hvordan det var

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...