Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om noen har spurt tidligere jeg.. men jeg lurer på en ting.. Da jeg var på første kontroll med nr 1 så tok legen gyn. undersøkelse av meg for å sjekke hvor langt jeg var på vei og for å ta celleprøve.. Nå sier en venninne av meg at de har sluttet med dette... Stemmer det? Er vel en del her inne som allerede har vært på første kontrollen sin? hva skjer der?

Venter nr 2 nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Dette er jeg skikkelig nysgjerrig på å. Hehe.

Skrevet

Jeg tok bare vanlig utvendig ultralyd på første kontroll, da var jeg bare ca. 2 mnd på vei. Har diabetes, så er ofte på kontroll. Har ikke vært denne gangen enda, men de sa sist at så lenge de kunne se det med utvendig ul så tok de det. Var aldri på gyn. undersøkelse jeg i hvert fall:)

Skrevet

Hei!

Jeg var på første kontroll i uke 8, det ble kun tatt blodtrykk, blodprøver og urinen ble testet. Fikk også div info om det å være gravid fra legen.

Han satte meg opp på ny kontroll for gynokologisk undersøkelse senere, jeg vil da være 11+6.

Skrevet

Det er ikke like vanlig med GU på kontrollen lenger, jeg var på første kontrollen for to uker siden, og måtte opp i stolen mest pga at jeg måtte ta celleprøve pga tidligere celleforandringer. Legen sjekka samtidig hvor langt på vei jeg var. Men det skal kunne gå an å si fra seg den undersøkelsen, da den ikke er obligatorisk lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...