Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke lengere hva jeg skal gjøre. Jeg tror barnet mitt ikke liker meg. Hun er 2 år og vil bare være hos pappaen sin, det hjelper heller ikke at jeg er den som er streng med henne, at det er jeg som sier nei når hun gjør noe galt og vil at det skal være stille og ikke noe løpe frem og tilbake med henne når hun har lagt seg. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det føles ut som hun hater meg og jeg er en grusom mamma. jeg klarer ikke mer, jeg har bare lyst å gi opp. jeg føler at jeg ikke duger til noe med henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig liker hun deg! Hun elsker deg! Over alt på jord! Jeg hadde det akkurat likt. Jenta mi var skikkelig pappadalt en periode (ca.1,5 år), og jeg og konkluderte med at det var fordi jeg alltid var den som kjeftet mest. Men det var pappaen som var flink å ta henne med seg ut, leke med henne osv., og kjeftet sjeldent...selvfølgelig hvis hun gjorde noe galt og jeg kjeftet, sprang hun til pappaen og ville være hos han!

Jeg tror di finner seg en "favoritt" periodevis. Nå er jenta mi 2 og er mere mammadalt...Di kan jo ikke like begge to 2 "like" mye, hele tiden, men di elsker begge to like mye, og ville ikke byttet dere ut med noen andre for alt i verden!

Ta deg litt tid og la hun få litt til med bare deg alene. Gjør noe kjekt en dag og to i uka hvor bare dere to gjør noe koselig;)

Jeg føler med også utrolig heldig som har en slik god pappa til barna mine, og at di innlyst elsker han og forguder han! Ikke alle rundt meg som har like "gode" pappaer, og det ser iallefall ikke gøy ut for mammaen eller barna....:(

Du duger og er det viktigste i hennes liv! Det er vel bare ikke like lett for et lite barn og vite hva som sårer mamma og hva som gjør henne glad.

Lykke til og det vil nok forandre seg etter hvert!;)

Skrevet

Tusen takk, jeg føler meg mye bedre :)

Skrevet

må bare stemme i med innlegget over der!!

du gjør garantert en strålende jobb. og ikke glem hvor viktig det er med grenser og oppdragelse!! ikke alltid behagelig å være den som er streng, men det er såååå viktig å ha rammer og grenser til de små gullene.

vi har forresten samme "arbeidsdeling" hos oss. jeg er streng/konsekvent, pappaen bare blid og medgjørlig ... (han er også helt super med henne - de elsker hverandre over alt)

men kanskje du og pappaen kan snakke om en litt jevnere fordeling på det området??

selv om han er en flott pappa (og det er han garantert!!) er det ikke bra for deg å bli satt i en posisjon som "permanent kjeftesmelle" heller.

lykke til :-)

Skrevet

Pappaen var veldig enig i dette. at jeg kanskje ble litt mindre streng og han litt mer. Jeg har en herlig mann ^^

Skrevet

Datteren min vil bare ha med pappan sin å gjøre i perioder da jeg ikke har hatt nok tid/overskudd til henne. Det skjedde i høst da jeg var med i en revy på jobben, og det skjer nå når jeg er svangerskapssvalm og ikke kan leke noe særlig. Det føles som hun straffer meg, men jeg skjønner henne veldig godt:-)

Men forrige gang gikk det over, og det stoler jeg på at det vil gjøre denne gangen også. Bare jeg blir kvitt kvalmen skal jeg kose/leke/tulle massemasse med henne, bare vi to. Da blir det sikkert bra igjen:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...