Emilie&Markus Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Prøver her også jeg, siden det ikke er lenge før jeg hopper over uansett! Har noen netter i forrige uke våknet av så kraftige smerter i mellomgulvet og utover i ribbena. Stråler også bakover i ryggen og ned i magen i tak.. Er så vondt at jeg griner og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.(Ligger å kaver i senga, uff) Har det sånn i alt fra en halv time til to timer, også går det gradvis over helt av seg selv. Har forsøkt å ta paracet, men ingen virkning. Var en liten tur på føden da det skjedde for tredje gang på fredag, og fikk konstatert at alt var bare fint med lillegutt i magen, heldigvis =) Men at hvis det skjer igjen skulle jeg bli lagt inn på kirurgisk til observasjon, siden det ikke var noe som skulle tilsi at det hadde noe med babyen å gjøre. Bare lurte på om det var noen som kjente igjen disse smertene, eller kanskje visste hva det kunne være. Selv om lillegutt hadde det fint da jm kikket osv så kan jeg ikke la være å tenke at det må jo være sv.skapsrelatert?! Eller? Har ikke skjedd igjen ennå, men går liksom bare å venter og gruer meg. Absolutt ikke noe morro mens det holder på altså, syns det var verre enn de verste smertene jeg noen gang har kjent. (Inkl. forrige fødsel ja..)
Nybakt_mamma=) Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 hm... den eneste smerten jeg har hørt folk si er værre enn en fødsel, er gallestein.. og den smerten kommer gjerne i tak sånn som du beskriver. Selv om alt heldigvis er bra med babyen din, så trenger ikke alt å være bra med deg. Kom deg til legen din i morgen sånn at de kan utrede deg.. God bedring videre. =) Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er enig med Snart mamma86. Det kan høres ut som gallesten. Jeg ble operert for det for et par år siden. Det er også ganske mange som plages med dette under graviditet. Smerten sitter ofte oppunder kanten av ribbeina,(mest på høyre side)og kan stråle bakover. Men når det er sikkelig ille synes jeg hele magen gjør vondt.
Marit82 Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 JEG vet hva du snakker om. Å Dæven steike om jeg skal si det så stygt , det er sååå sinnnnsykt vondt. På meg er det slik at det begynner midt i mellom puppene , nederst. Så brer det seg bak i ryggen , dette skjer iløpet av 2 minutter. Å det kjennes ut som om midten av ryggen min står i brann . Det er en sviende, intens , trykkende smerte inni ryggen. Ikke i bein områdene , bare i ryggen. Samtidig er det trykk , og smerter i brystet , nedover mot magen . Dette varer i alt bra 5 min til 2 timer. Kommer morgen som kveld , formiddag , ettermiddag. Jeg klarer hverken sitte ellr ligge , må opp å gå. Det hjelper ikke mot smertene , men jeg klarer ikke sitt å kjenne på det. Det eneste jeg har merket som hjalp meg , var da jeg etter 1 time begynte å brekke meg , eller følte at jeg ville spy, da jeg stakk fingra i halsen , å spydde som en gris. Å da gikk det over tvert. Men det er det som er med denne intense smerten , PLUTSELIG slipper den tak , å alt er over. Jeg har vært masse bekymret for baby , pga dette . Men hun ligger ikke i gastro systemet mitt , eller i ryggen. Men i sin egen lille store livmor Helvettes dritt greie , skal få sjekka dette hos lege , når jeg er ferdig med fødselen. ( er i uke 42 idag , så nå driter jeg i alt som ikke har med fødsel å gjøre;)
Emilie&Markus Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2008 Høres HELT likt ut som det du beskriver Marit82. Skal inn på mottakelsen på sykehuset litt senere idag, ringte nå istad, for nå skjedde det igjen i natt. Med meg har det foreløpig bare skjedd sent på kvelden eller jeg har våknet av det om natta. I natt var det på'n igjen rundt 4 tida, og var ikke over før kl nærmet seg 6 . Da hadde jeg hengt over doen og spydd av og på den siste timen. Blir helt skjelven, varm og som du sier det er en trykkende sviende smerte "inni" ryggen og frem i magen liksom. Ingenting som hjelper som du sier. Har du hatt dette lenge? Jeg gleder meg iallefall til å få det sjekket nå idag, og mulig bli behandlet, hvis jeg ikke må vente til sv. skapet er over da. Håper de finner ut av det og at det er noe å gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå