Emilie&Markus Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Har noen netter i forrige uke våknet av så kraftige smerter i mellomgulvet og utover i ribbena. Stråler også bakover i ryggen og ned i magen i tak.. Er så vondt at jeg griner og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.(Ligger å kaver i senga, uff) Har det sånn i alt fra en halv time til to timer, også går det gradvis over helt av seg selv. Har forsøkt å ta paracet, men ingen virkning. Var en liten tur på føden da det skjedde for tredje gang på fredag, og fikk konstatert at alt var bare fint med lillegutt i magen, heldigvis =) Men at hvis det skjer igjen skulle jeg bli lagt inn på kirurgisk til observasjon, siden det ikke var noe som skulle tilsi at det hadde noe med babyen å gjøre. Bare lurte på om det var noen som kjente igjen disse smertene, eller kanskje visste hva det kunne være. Selv om lillegutt hadde det fint da jm kikket osv så kan jeg ikke la være å tenke at det må jo være sv.skapsrelatert?! Eller? Har ikke skjedd igjen ennå, men går liksom bare å venter og gruer meg. Absolutt ikke noe morro mens det holder på altså, syns det var verre enn de verste smertene jeg noen gang har kjent. (Inkl. forrige fødsel ja..)
Tante Bassa Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Syns det du beskriver kan minne om gallesten. Har aldri hatt det selv, men har lært om det på skolen.
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Skjedde tre ganger med meg, akkurat som du beskriver, dritvondt helt plutselig på natta. Jordmor kunne ikke si sikkert hva det var, men mente det kunne være muskelfester som "strakk seg". Etter tredje gangen skjedde det aldri igjen, så jeg tror ikke det var noe farlig, ihvertfall ikke hos meg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå