Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper det er noen her som kan hjelpe meg i barnehagejungelen!?

Nettsidene trheim kommune har for barnehagesøk o.l. er kjempeuoversiktlig, så jeg finner ikke fram!

Det jeg lurer på er dette med redusert plass... hvor mange timer i uka må jeg ha for å få plass 3 eller 4 dager i uka? Må den dagen han ikke skal i bh være bestemt på forhånd, eller er noen bh fleksible med dette?

Om jeg søker om full plass, og senere finner ut at jeg ikke trenger det, kan jeg redusere den da?

Har jo lyst å ha han hjemme så mye som mulig i begynnelsen, men siden jeg ikke vet hvordan jeg kommer til å jobbe før i april er det kansje tryggest å søke om full plass!?

Huff...vanskelig dette her, så setter stor pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er lurt å søke full plass først ja! Og ja du kan resusere etterhvert! Hvis du feks søker 50% plass, får du to dager den første uka og tre dager neste uke... Og ja du har faste dager! Hvis barnehagen skal kunne ha fulle plasser, så må ditt barn dele en 100% stilling med et annet barn, det betyr at de feks går annenhver dag. Vet ikke om du kan ha 70 eller 80 % plass, det kommer ann på barnehagen! Vanskelig for dem å fylle opp plassene i så fall... Da kan d være lurt å bare ta 100% så kan du selv bestemme hvilke dager barnet skal være i barnehagen!

Skrevet

Takk for svar! :) Tror det blir full plass på oss da!

Skrevet

er vel 27 timer som er 3 dager og 36 timer som er 4 dager siden barnehager har max oppholdstid på 9 timer. Fridagen er en bestemt dag, med tanke på at et annet barn skal kunne benytte plassen.

Søker du full plass, skal du kunne få den redusert ja.

Jeg ville søkt full plass og heller ha muligheten til å ta fri når man trenger/vil ha det.

Skrevet

hvis man søker full plass, kan man da la være å sende ungen i barnehagen hvis du har fri fra jobb og vil h en kose dag med ungen alene. jeg vet ikke åssen turnusen min blir og hvor mye jeg kommer til å jobbe utenom de 55,6% faststillingen jeg har.

hvis det er opptak 1 aug og far skal ha fedrekvoten da, blir det ikke litt feil an permisjonen hans da?hvis ungen er i barnehagen nesten hverdag? kan man be om å ha redusert i 6 første ukene slik at pappen kan være hjemme mest mulig?skjønner liksom ikke vitsen at han tar perm hvis ungen er der kanskje 4 dager pr uke eller noe. eller går det an at ungen begynner i barnehagen når pappen er ferdig med de 6 ukene?

Skrevet

Du kan velge å ha barnet hjemme når du vil, bare du gir beskjed til barnehagen om det! Selv om opptaket er da, betyr ikke det at barna begynner i barnehagen da! Da bestemmer de bare hvem som får plass! Du kan søke om å få plass i barnehagen etter at pappan har hatt permisjon, eller du kan søke om redusert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...