Gå til innhold

Trenger svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått snart 14 dager siden gutten min på to måneder hadde noe avføring. Jeg har hørt dette er normalt når man bare gir morsmelk, men vi gir morsmelkerstatning i tillegg også. Så skulle han ha hatt avføring da? Har blitt tipset om og bruke maltekstrakt. Noen som vet hvor mye, og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dette tilfelle ville nå hvertfall jeg tatt en dråpe i hver flaske mme uansett..stakkars liten,kan ikke være så bra:/

Det som skjer ved for mye/for ofte malt er løs mage/avføring-altså motsatt effekt, så det er i grunn bare å prøve seg forsiktig frem.

Masse lykke til:-)

Skrevet

Hei,

Jeg er ingen ekspert , og min datter har heldigvis hatt ganske regelmessig avføring selv om hun får mme, men jeg har lest her på DIB at mange blander 1 ss maltekstrakt i 1 l vann ( altså det vannet som de bruker til å lage mme ). Noen andre pleier å tilsette 0,5-1 ts malt til hver flaske som de gir til babyen. Siden gutten din har ikke hatt avføring på 14 dager, ville jeg nok kokt opp 1 l vann, hatt det i termos og tilsatt en god ss malt i det. Så kan du bruke vannet inntil det er ferdig, og ser du om det har noen effekt. Men jeg ville også ringt til HSpå mandag og spurt. 14 dager på et lite barn dette høres lenge ut. Lykke til :)

Skrevet

Uff, nå ble jeg skikkelig trist. Trodde det ikke var uvanlig at han ikke hadde noe avføring, men skjønner nå at han burde hatt det. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...