Gjest Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Jeg sier : Ja takk, begge deler!!! :-) Fra høsten av skal jentene mine ( ene da snart 3år, og minsta som da er 16mnd) i barnehage (50% plass hvis vi får det)...tror det skal gjøre både dem og meg svært godt. HUn som snart er 3år har vært moden for barnehage i et år minst, men siden det ble to tette så valgte jeg å holde henne hjemme...det har gått bra, men i starten angra jeg litt på at jeg ikke hadde barnehageplass. Men nå som de har begynt å leke sammen så fungerer det helt supert. Det hadde IKKE vært noe ok for 2åringen å gått alene sammen med meg om dagene i hvertfall..da hadde hun kjeda seg etterhvert. Hadde jeg skrudd tida tilbake et år så hadde jeg nok søkt om 40% plass for 2åringen i hvertfall..slik at hun hadde fått et par dager i barnehagen og jeg og minsta litt tid for oss selv. Jeg er NOE skeptisk til å ha barn under 1 år og kansje fram til 2 år fulltid med lange dager, men har forståelse for at mange ikke har luksusen i å velge noe annet.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 For min del er det enten eller fordi jeg skal studere. Det går ikke å ta studiet på deltid, og det aller meste er obligatorisk og med lange dager =( GRUER MEG!!!
*Rutletutt* Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Jeg sier: Ingen barn er like - så det som passer for et barn passer nødvendigvis ikke for et annet. Selv om vi hadde gutten vår i bhg fra han var 1 år og bare har gode erfaringer ift det, skjønner jeg godt at andre igjen kan syns det er fryktelig tidlig og helst vil vente noen år.
tre små... Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 nesten så jeg kunne skrevet det innlegget selv... hehe... har også to tette og valgt som deg å ha begge hjemme.. hadde også ville hatt største i barnehage fra ho var 2 år (40-60%) men det var forsent. heldige og fikk plass når ho nærma seg 3 år:) så blir noen måneder nå med meg og minstejenta. det blir godt og største stortrives i barnehagen og trenger det. fra høsten håper jeg på 3 dager i uka på de begge som da er 2 år og 3 år:) så enig i det du skriver. også det siste. syns det er syns noen må som helst ville gått hjemme andre leveår!! skjønner jo at mange ikke har samme mulighet. jeg er iallefall glad for å ha den muligheten og gå hjemme litt lenger:)
Karoline's*mamma Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Er veldig enig med deg der *Rutletutt*. Barn er veldig frskjellig, og nokre har meir "godt av barnehage" enn andre. Ser veldig forskjell på mine der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå