Gå til innhold

Hvordan er det jenter? Dere som har gått til psykolog..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det på forhånd føltes helt meningsløst¨å gå til en psykolog, men at du etterhvert har fått ett bra liv alikevel?

Ting er litt mørkt for meg nå, har gått i terapi, men har ikke åpnet meg noe særlig..

Men hjelper en slik terrapi?

Håper noen kan svare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følte ikke at det hjalp.

Jeg følte at jeg ikke kunne sitte og belemre andre mennesker med mine problemer. Så jeg fikk ikke til å åpne meg.

Skrevet

Det ga meg ingen virkning før jeg selv innså at jeg VILLE få det bedre. Da gikk det opp et lys for meg, men jeg klarte aldri å fortelle HVEM jeg virkelig var og hvordan jeg virkelig følte meg.. bare snakket om det som var vanselig som hun allerede visste og ga henne noen små greier å tygge på innimellom, men alt jeg ville si og alt jeg tenkte fikk jeg aldri sagt, men ike greit.

Skrevet

Uff.. Forstår hva dere mener..

Når jeg er der sier jeg heller ikke så mye. Snakker jeg om hvordan jeg virkelig har det ville jeg begynt å grine. Syns det er "flaut"..

Skrevet

Det kommet veldig an på psykologen, egentlig.

Jeg har gått til psykologer jeg selv har følt ikke har hjulpet meg i det hele tatt, og jeg har gått til de som virkelig har hjulpet meg. Det har tatt veldig lang tid før jeg overhodet har klart å åpne meg - altså, for psykologen klarte å skape den tilliten som var nødvendig.

Jeg tror at terapi nok for meg, var å få snakket om det. Høre at jeg selv gjenfortalte ting, eller reflekterte over det. Hun var mer en veileder til at jeg skulle komme frem til konklusjoner i det meste. Det tok lang tid før det hjalp - og klart, det blir jo ikke helt 100% bra, noensinne på sett og vis. Men det hjelper - det mener jeg faktisk at det gjør:)

Man må bare gi det litt tid, ha tro på seg selv og faktisk tro på at terapien kan fungere.

Skrevet

Tror også at man må på en måte finne kjemien med terapeuten for å kunne åpne seg.

Det er bare ikke alle man klarer å åpne seg for .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...