Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere i mnd på mat og hvor mange er dere?

Gjør dere ellers noe spes for å spare penger?

Handler dere de billigste produktene, tenker dere på kg-pris?

Hvilke butikker handler dere på?

Januar og fabruar er dyre mnd, med underskudd etter desember og masse regninger.

Noen som har spare-tips?

Fra ei som(hater å innrømme det) liker bedre å bruke penger enn å spare de:)

Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hei:)

Vi er 2 stykker.Vi bruker ca 3500 kr i måneden på mat. begynt å handle 1 gang i uken å rema1000 i stede for alle disse småkjøpene på Meny hver dag. Det skal jeg love deg det er mye penger å spare på. vi kunne fort bruke 6000 på mat i måneden før. kjøpte masse og kasta mye (flau). Skriv opp en handleliste for hele uken og hold deg til den. det er mitt beste tips. Vi kjøper ikke bae billig mat og spiser masse godt;)

Kan jo være lurt å legge av litt penger så slipper Januar og Februar å bli så kjipe måneder økonomisk.Jeg er enig med deg, mye bedre å bruke enn å spare...

Lykke til.

Skrevet

Med engang jeg får lønning setter jeg av en sum inn på sparekonto som jeg ikke rører så lenge det ikke er krise.. Da må jeg bare leve med det jeg har igjen.. Går stort sett veldig fint det.. Bygger seg oppover ivæfall..

Skrevet

Kjenner meg godt igjen:-)

Jeg er en person som elsker å handle!

Er veldig glad i å handle på meny og der er det dyrt!

Syntes ellers kiwi er et billigere og OK alternativ, kan heller ikke klage så veldig på butikken.

Huff, jeg også er forferdelig dårlig til å spare penger!

Klarer ikke sette opp budsjett heller.

Det får meg are til å føle at jeg har enda dårligere råd:-(

Men jeg har lært, og dette er da rådet mitt: vær forsiktig til neste år, handl inn julgaver en stund før jul og tenk på hvor lenge det er til lønningen kommer igjen, rekninger osv...

Tror vi er mange som er litt skrapet nå:-)

Skrevet

Glemte at vi ca bruker 3-4000 i mat pr mnd.

Vi er tre.

Skrevet

Bruker 6000-8000,- inkl.alt hygiene, vaskemidler, mat div.,vi er 5 stk.

Pass på å benytte deg av kr.10,. tilbud. Kjøp supper, gryte-/pastaretter,fiskepinner/grateng, potetmos og slike ting. Kan lage mange gode middager av dette. Vi setter en fast sum inn hver måned når vi får lønn.

Skrevet

Vi har så vi klarer oss og litt til, men jeg er så livredd for å havne i det samme uføre som i fjor januar,

da kunne jeg ikke en gang kjøpe meg noe drikke hvis jeg var på cafe, vi hadde aldri noe til overs og måtte velge mellom å betale regninger og kjøpe mat, det ble selvfølgelig mat,

men vi sleit lenge med å betalt unna inkassoene. æsj.

Nå har vi det ganske bra, men må prøve å få gjemt unna litt så vi har i tilfelle ny krise, man vet jo aldri.

Selv handler vi på Coop extra, kiwi(nærmest) og rema 1000.

Vi bruker ca 6000 i mnd på mat(husholdning) og det er mye som blir kastet.

Mange ganger så får man ikke spist opp halvparten av noe fordi det går ut av dato og jeg synes mange pakker med mat og sånt er for store og vi får ikke det spist opp.

Vi holder oss unna first price og noe av coop sine merker på grunn av dårlig kvalitet. Vi ser alltid også på kg pris for å unngå å kjøpe det dyreste, det er mange ting det står økonomi-pakke på som er dyrere enn originalen. luretriks

Vi har nå begynt med å sette opp budsjett for å se hvor pengene går.

Skrevet

og litt over 1000 på alt av vaskemidler, tannkrem, shampo osv:-)

Skrevet

Vi er tre i husholdningen. Bruker nok ca 4000 i mnd inkl bleier ol.

Selv om vi fortsatt bruker mye har vi blitt mye flinkere på innkjøpene våre. Prøver å planlegge litt og handler "stort" en gang i uken. Vi prøver også å styre unna de daglige innkjøpene. Da havner det så mye ekstra unødvendig i vogne. Det å handle en gang i uken handler også om tid. En av oss reiser i butikken - da går det mye raskere. Reiser vi to i butikken blir det også enda mer unødvendig i vogna ;o)

Handler det meste på Kiwi (vi bor i Kiwi land... 4 Kiwi i gå-avstand ;o) ) men reiser innemellom på centra/ultra/meny/jacobs for å handle det "ekstra". Prøver å ha rimlige og sunne middager i uken og kose oss med litt ekstra i helgene.

Ser at 1 i magen og 1 på fanget mener at first prise(f.p.) er dårlig kvalitet... Vet du at de fleste av disse produktene blir produsert på samme fabrikker som "orginalen" Jeg synes også mange av produktene ikke er gode, som f.eks pølsene til f.p. men mye er også bra. Kokt skinke (smaker som gilde, men tynnere skiver) potetchipsen er produsert av maarud, fersk champignon og løk er halve prisen, fiskepuddingen er god - dette er bare noe av det jeg kommer på.

Skrevet

Ja, du har faktisk helt rett i det, jeg har også sett på f.eks coop sin juice bruker de RØRA som produsent, så noe går jo ann å kjøpe:)

Men mye er likevel dårlig, så det er lurt å sjekke produsenten. :)

Skrevet

Vi er 2 stk, og en liten i magen.

Tror vi bruker ca 3500 til 4000 i måneden på mat. Noen måneder med besøk og sann gjerne litt mer, andre noe mindre.

Handler altid på Rema 1000 som er nærmest, og den billigste butikken generellt sett. Tenker ikke så mye pris der, da det er billigst uansett. Dessuten har en ikke så mye valgmuligheter.

Er ikke så flink med å handle inn en gang i uken, men klarer en det- kan en spare penger. Jeg bor like i nærheten av butikken og stikker innom stort sett hver dag og handler dagens mat. Men kjøper ikke andre unødvendige ting- det må en være flink på da ellers kan det bli dyrt.

Drar noen ganger og handler inn større i andre butikker, som f.eks Obs om de har aktuelle tilbud.

Sparetips er å kjøpe stort, kg pakker av grønsaker og dele selv, 2 pk grandiosa istedet for 1 etc. Samt ikke handle det man har lyst på der og da, handle når en er mett.

Generellt og ikke mat penger- for å spare: tenk gjennom 2 til 3 ganger om dere egentlig trenger å bruke penger på det nå. Det gjør vi, og noen ganger kommer vi frem til at vi ikke trenger dette nå.

Skrevet

Vi handler det aller meste på Ultra, og kjøper det vi har lyst på.. Og vi bruker vel ca 4000-4500 kr totalt i mnd på hygiene og mat..

Vi vil mye heller spare inn på andre ting enn på mat vi da.. Det koser vi oss med =)

Vi er 2 i huset og 1 i magen =)

Skrevet

Jeg og samboeren er begge studenter så vi har ca 15000 tilsammen i måneden. Vi har en felles regningskonto som det automatisk blir overført 8000 til hver måned. Til boutgifter, forsikringer, bil, telefon, barnehage osv. I januar og august fører vi over en god del mer, så vi har litt å gå på. Regningene blir betalt gjennom nettbank, så det meste skjer av seg selv. Veldig greit system. Jeg føler aldri at jeg har masse penger å bruke, fordi jeg aldri får sett hvor mye jeg har på kontoen med det samme jeg får stipend. Vi vurdere også å få oss en matkonto, med to kort. Da kan vi ha automatisk overføring dit også, og ha full kontroll over hva vi bruker. Vi prøver også å handle sjelden. I en periode dro vi på obs i begynnelsen av måneden og kjøpte alt av bleier og mat, bortsett fra ferskvarer til hele måneden. Det sparte vi mye på. Sparekonto er også genialt å ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...