Gå til innhold

Dere som ikke velger barnehage til barn under 3 år...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Er dere i den heldige stilling at dere har andre som av og til kan passe barnet? (F.eks. 3 timer annenhver måned)

2. Har dere mer enn 1 barn å ta vare på?

3. Har dere mann som jobber 9-4, og likevel tjener mer enn 250.000 i året?

4. Har dere utdanning?

5. Ser dere ned på kvinner med høyere utdanning, som jobber og forsørger en mann og ungeflokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. er heldige og kan få barnepass innimellom ja.

2. har to barn

3. har en mann som jobber borte så er mye hjemme i perioder og da kan jeg jobbe om jeg vil

4. ja har utdannelse

5. NEI!

Skrevet

Har ikkje barna fullt heime no, men hadde eldste heime til ho var 3. Då følte eg at eg ikkje hadde meir å "bidra" med. Følte at eg berre måtte ut..

1. Er dere i den heldige stilling at dere har andre som av og til kan passe barnet? Ja, hadde besteforeldre i nærheita

2. Har dere mer enn 1 barn å ta vare på? Hadde 2 barn.

3. Har dere mann som jobber 9-4, og likevel tjener mer enn 250.000 i året? Mannen jobba turnus.

4. Har dere utdanning? Ja, bachelorgrad

5. Ser dere ned på kvinner med høyere utdanning, som jobber og forsørger en mann og ungeflokk? Virkelig ikkje, er i den situasjonen no. Ting forandrar seg.

Skrevet

1. Ja, har familie som mer enn gjerne passer/låner.

2. Har kun 1 barn.

3. Har en mann som jobber fra 0500 - 1800, og tjener mer enn 250.000 i året.

4. Jeg har høgskoleutdanning, og drev min egen virksomhet før jeg fikk barn.

5. Nei.

Skrevet

1. Ja.

2. Foreløpig,bare ett barn.

3. Jobber turnus,tjener mer enn det ja.

4. Ja.

5. Nei,ikke hvis en av foreldrene er hjemme som du skriver her.

Skrevet

1. Ja, det hendr jeg har noen som kan steppe inn.

2. ja, har 3 barn, der en er stor og 2 er små

3. Nei, han jobber ikke 9-4, men tjener mer enn 250 000

4. Ja, endel,men skal ta mer.

5.Nei, overhode ikke..så lenge de ikke sr ned på oss som velger å gå hjemme/jobbe deltid i flere år for å være mest mulig med barna våre.

Vi er alle forskjellige og må få lov til å selv velge hva som føles rett i forhold til oss selv og barna våre.

Skrevet

1. ja, har andre som kan passe dem noen timer hver uke

2. har to stk. 5 mnd og 17 mnd

3. har mann som jobber 7 - 4 og tjener nok til at jeg kan gå hjemme noen år med barna.

4. er utdannet førskolelærer

5. nei, gjør ikke det

Skrevet

1. jeg kan få venninner til å passe barna ja, men det er først i nyere tid og jeg bruker ikke benytte meg så mye av det.

2. jeg har to

3. nei. han jobber mer og tjener vel rundt 300 000 nå etter lønna steg for litt siden.

4.ja, men den regnes ikke ettersom jeg mangler to eksamener på et fireårs høgskolestudie.

5 nei, de har gjort sitt valg og jeg har gjort mitt. er de fornøyde med livet sitt så har da ikke jeg noe med hvordan de velger å leve det.

Skrevet

1. Kun dersom det er skikkelig krise.

2. Ja

3. Ne, han jobber turnus og tjener en god del mer.

4. Ja

5. Nei, på ingen måt. Er mer skeptisk til de som får påspandert en svindyr utdannelse fra samfunnet og som så lar være å bruke den, dvs gi noe tilbake til samfunnet.

Skrevet

Skriver ikke at en av foreldrene er hjemme.....Far er borte ca. 18 timer i døgnet(men tjener for lite penger), mor jobber fullt, har 3 barn (2 kronisk syke), støvete hus, lite tid til å sitte på nett, stive skuldre, desperat behov for alenetid, føler seg uglesett av mennesker som faktisk har valg, og i tillegg kan sette bort sine friske unger hos besteforeldre eller andre...... Helt sikkert flere som meg,men skjelden de har tid til å sitte på nett å diskutere andres såkallte valg......

Skrevet

1. Ja

2. Nei

3. Han tjener mer enn det, men jobber også en god del mer en 9-16

4. Ja, er sykepleier

5. Nei, men er glad jeg ikke er i deres sko

Skrevet

Skrev du ikke " som jobber og forsørger mann og ungeflokk"??

He,he,er ikke her inne noe særlig mens lilegutt er våken da..

har forresten bekkenløsning fortsatt ( snart 10 mnd siden fødsel...)

kan ikke sette bort lillegutt hos besteforeldrene mye,da min mor har fibromyalgi,far jobber 100 %,svigerfar jobber 100 % og svigermor jobber 50 % tror jeg.Men kan ha barnepass ett par timer i mnd.

Pleier å få enten foreldrene mine eller svigerforeldrene mine til å sitte barnevakt her en kveld i mnd,så vi får gå ut å koze oss. ( kino,besøke venner,restaurant )

Ellers passer gjerne min mor han en halv time av og til mens jeg er på slyngetrening for å prøve å fikse bekkenet mitt!

Skrevet

Skrev "som jobber og forsørger ungeflokk", ja. Far jobber, men tjener ikke nok til å forsørge oss. Han har forøvrig aldri tid til å bli med noe sted for å koze seg, og det er like greit, for det er heller ingen som kan passe barn for oss.

Skrevet

1. Ja, men gjerne lenger mellom gangene og da i lenger tid.

2. Ja to, snart tre

3. 8-4, og en hel del buisnessreiser. Ja tjener mer en 250.000 året

4. Ja

5. Nei absolutt ikke

Skrevet

1) Har dagperson som passer barna hjemme hos oss

2) Har 3 stykker

3) Er vel 8 - 16 eller 9 - 17 :-) Er aleneforsørger

4) Nei, ikke særlig

5) Synes det står stor respekt av dem :-) Kan ikke fatte at det skulle være noe å se ned på.

Skrevet

1. Har ingen i umidellbar nærhet som kan passe unga våre, men "mommo" har dem noen helger i løpet av året.

2. Vi har to

3. Jeg har 8-4 jobb + to timer med reisetid og tjener 325000 brutto i året.

4. Kona mi har høyskole utdanning, men får ikke jobb. Jeg har ingenting etter videregående, og all planlagt utdannelse jeg har tenkt å ta siden 1994 er blitt utsatt fordi jeg har hatt jobb...

5. Nei, jeg er bare 164 cm hø..erhm...lav...

Skrevet

Godt og se at ingen av dere ser ned på arbeidende mødre da....Er faktisk veldig glad i barna mine, jeg å, selv om jeg må la barnehage, SFO, skole, treninger, kulturskole mm, ta seg av dem, store deler av døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...