Gå til innhold

Tunge løft i barnehagen..


dare

Anbefalte innlegg

Jobber i en barnehage og det blir ganske mange tunge løft inn og ut av vogner / senger om dagene. Bør jeg holde meg unna slike løft? Kjenner murringer i ryggen på slutten av arbeidsdagen.

Jeg har mulighet til å "slippe" slikt tungt arbeid, men da må jeg jo røpe min lille hemmelighet litt tidligere enn beregnet..

Hva gjør dere da?

Termin ca 14 september.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi har termin på samme dag!:)

 

Hvis jeg var deg ville jeg fortalt det, slik at du forstår hvorfor du ikke tar på deg de tyngste oppgaven. Men når det er sagt, så skal du kunne fortsette som før (dersom du har et normalt svangerskap). Men murringer kan jo tyde på at du bør unngå det verste... Hør med lege eller jordmor du!:)

 

Jeg har selv en jobb hvor jeg kan bli utsatt for fysisk utagering (slag, spark). Jeg sa det til mine nærmeste kolleger med det samme jeg fant ut at jeg var gravid, slik at de skal forstå hvorfor jeg trekker meg litt unna enkelte situasjoner. Her på fredag hadde jeg en blødning, legen fant ikke noe foster (skal tilbake om to uker). Han spurte da om jeg hadde ett psykisk tungt arbeid, og sykemeldte meg pga dette. Om arbeidet var fysisk tungt spilte ingen rolle slik jeg forsto det på ham...

 

Du får vurdere situasjonen selv, og gjøre det som er best for deg!:)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...