MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Kanskje et teit spørsmål, men kom til å tenke på at jeg har lest en del avisartikler om at de som jobber på enkelte sykehus ikke får lov til å bruke crocs, fordi det "forstyrrer" enkelte maskiner ? Gjelder dette bare de ansatte i så fall, og ikke pasientene? Sko MÅ jeg jo ha på føden og barsel.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jordmora mi fløy rundt i Crocs ihvertfall, så regner med det er fullt lovlig, ja :-D
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 kanskje "ditt" sykehus ikke har forbud mot crocs? ) Innbiller meg at jeg har lest at crocs er forbudt på KK i Bergen, der jeg skal føde...
NormaJean Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 bruker crocs på jobben min jeg, (barneavdeling) Ingen restriksjoner der.... bare ta dem med........
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2008 da gjør jeg det ) takk for svar
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 si meg,hvordan kan et par gummisko kunne forstyrre maskinene på sykehuset???vil tro det hadde vært verre med tresko eller klakkende pensko...hmmm...aldri hørt noe om at crocs er forbudt på st.olavs i trondheim ihvertfall,om det så skulle være tilfellet bryter 70-80% av de ansatte der regelen for det ser ut til å være den mest populære skoen der...
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2008 husker faktisk ikke hvorfor, men det er fakta altså! Husker at jeg tenkte det var helt merkelig jeg også!! Lurer på om det var noe statisk elektrisitet som oppstår mellom skoene og gulvene?!?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2008 Googlet, og fant dette: Helsefarlige helsesko Fjorårets sommerskohype Crocs mistenkes å være skyld i at en maskin til 35.000 kroner kortsluttet. Helseskoene er nå forbudt på barneavdelingen ved Førde sykehus, der ulykken skjedde, skriver bt.no. Av Elisabeth Dalseg Mandag 19.03.07 22:51 Statisk elektrisitet Ifølge bt.no kom en sykepleier borti maskinen, og en elektrisk utladning førte til at maskinen kortsluttet. Ingen ble skadet som følge av ulykken. Nå tror sykehuset dette kan skyldes helseskoenes kontakt med gulvbelegget, og at isolasjonsevnen er så god at utladningen foregår gjennom personen som bruker skoene. Ifølge NRK Sogn og Fjordane skal flere ansatte ved Førde sykehus ha rapportert om problemer med statisk elektrisitet når de bruker disse helseskoene. Crocs. Ikke lenger tillatt på barneavdelingen på Førde sykehus. Helsepersonell ved Haukeland Sykehus skal ikke ha rapportert om lignende problemer. Ikke anti-statiske Daglig leder i Crocs Norge, Rikka Schuett, sier at skoene ikke er anti-statiske, men tror ikke de er skyld i at utstyret kortsluttet, og har heller ikke hørt om lignende tilfeller. Slik det er nå, anbefaler hun likevel ingen å bruke Crocs i nærheten av sensitive maskiner. DinSide testet Crocs forrige sommer, og var forsåvidt enige i at de var helsefarlige, dog i en mye mildere form: Vi ble forkjølet hver gang vi brukte dem.
Erisa* Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Crocs er i alle fall ikke forbudt på Haukeland sykehus. Mannen min er sykepleier på Haukeland, og de er enige på avdelingen hans om at ecco-sandaler gir mer støt enn crocs... Du kan trygt ta med deg crocs, i alle fall! Greie sko til slikt, lett å vaske om du får blod eller fostervann på, for eksempel.. Og de går jo fint an å bruke i dusjen på føden/barsel.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2008 akkurat det jeg tenkte på. Sist måtte jeg hive tøflene etter 2 dager, fordi jeg hadde fått fostervann på de... Var litt kjipt ja... mye greiere med crocs som kan skylles i vasken
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 jaja....samme for meg uansett for jeg syns de er så utrolig stygge at jeg ville ikke hatt om de så hadde blitt kastet etter meg...skjønte aldri helt trenden med hverken crocs eller uggs...ikke spesielt fan av den snowjogg og månesko trenden som er nå heller...usj....
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2008 var ikke så veldig fan av de jeg heller, før jeg merket hvor mye bedre bekkenløsningen min var etter 1 dag med crocs i forhold til de andre skoene mine... Fine er de IKKE, men når det hjelper, så har ikke det så mye å si.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 Herregud, hvem bryr seg om de er stygge, kule eller ikke da!? Det viktigste er at de er kjempegode å gå med, spesielt som gravid! Anbefales!! Skal ha de med på føden jeg ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå