Gå til innhold

Har dere mye barnefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg totalt utmattet om dagen, har et barn på 11 måneder som har en veldig aktiv perioder og samtidig sover dårlig. Kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt barnevakt og vært ute på noe bare oss to, selv om vi har besteforeldre på begge sider som gjerne vil passe. Nå føler vi begge at vi kanskje skal ta imot tilbudet og la poden begynne å f.eks overnatte litt hos besteforeldrene, så vi kan lade batteriene og f.eks ta en tur ut. Høres vel og bra ut for alle parter, men samtidig får jeg så dårlig samvittighet. Føler meg som en dårlig mor som ikke er der 24/7 for barnet mitt. Hvor mye egentid har dere? Noen som klarer å ha barnefri med god samvittighet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har barnefri en helg i året. Fra lørdag til søndag. Da er det julebord :o)

Det er alt vi har fri sammen.

Skrevet

Det er ikke ofte, kun hvis vi skal være med på noe snuppa ikke kan være med på. Så vi snakker kanskje om en 2-5 ganger pr år.

Stort sett gjør vi ting som snuppa kan være med på. Føler ikke jeg har spesielt behov for å ikke være sammen med henne. Nå er hun i barnehagen mandag til fredag fra 0745 til 1615, den lille tiden som er igjen vil jeg gjerne være sammen med henne.

Skrevet

Jeg har barnefri annenhver helg når lillegutt er hos pappaen sin. Det hender også at mine foreldre vil ha lillegutt på overnatting, enten for at de har veldig lyst til å ha han, eller for at jeg skal på noe.

Jeg synes dere skal ta i mot all avlastning og hjelp dere kan få og bare nyte friheten og hverandre. Er viktig det også i et ellers så travelt småbarns-familie-liv. Trust me...

Skrevet

Nei det er ikke ofte gitt. Guttungen har sovet borte en natt på 16 mnd. Ellers har vi hatt noen timer her og der for å få gjort noen ærend + litt barnevakt hjemme på kvelden slik at vi har gått på kino, men ikke mer enn det. Men det er i hovedsak fordi vi ikke trenger mer altså :) En til har vi fått også, så hun trenger oss nok 24/7 litt til tenker jeg. Hun er bare 7 uker.

Skrevet

Har en gutt på 17 mnd og har kun hatt barnefri de 3 dagene som gikk da mini ble født for litt over 4 mnd siden. fødselen tok en evighetstid så derfor ble han hjemme sammen med de to bestemødrene sine mens jeg og sambor var på sykehuset. Har ikke hatt tid til så mye fri enda, men skal snart ha meg en lang helg i utlandet sammen med samboer, det skal bli godt.

Skrevet

Barnefri, hva er det ;-)

Nå er det 6 år siden vi fikk førstemann, og to til har kommet etter det, ikke bare bare å skaffe barnevakt til en sånn flokk nei... Vi har nok på de 6 åra hatt barnefri kanskje en natt i året, nå er det 1,5 år siden sist..

Men hadde jeg hatt friske og raske foreldre og svigerforeldre som gjene ville låne de, hadde jeg uten dårlig samvittighet brukt tilbudet! En barnefri kveld og påfølgende natt, med mulighet for å sove lenge dagen etter f.eks en gang i mnd.....hadde vært utrolig deilig!

Skrevet

Gutten vår er 7 mnd. og foreløpig har vi ikka hatt "fri" sammen siden han ble født.

Skrevet

Vi har barnefri i gjennomsnitt 1 gang i mnd, og har ingen problemer med samvittigheten.

Når vi henter snuppa griner hun og sier " jeg vil IKKKKKE hjeeeem!!

(Hun er 2,5 år)

Besteforeldrene hennes på begge sider har vært der fra første stund, og de stortrives sammen ned henne, og hun gleder seg til å være med dem

Når hun var mindre, kunne hun selvfølgelig ikke uttrykke sine følelser verbalt, men merka på hele ungen at hun koste seg hos besteforeldrene sine.

IKKE tenk tanken at du er en dårlig mor bare fordi dere skal ha barnevakt en natt, men tenk på at poden koser seg med besteforeldrene sine, at de koser seg med ham og at du og mannen får sårt trengt voksentid

Vi trenger alle å være kjærester innimellom, ikke bare foreldre, og man trenger IKKE ha dårlig samvittighet for det.

Ta i mot tilbudet om barnevakt, koooos dere masse, spis, se film, ha sex eller ikke gjør noe som helst men ikke minst, sov leeeeeeeenge:-)

Lykke til og gooood helg!

Skrevet

nå er gutten vår bare litt over 2 mnd gammel så han har ikke logget over noen plasser ennå, men mamman min bruker å passe han noen timer i uka dersom vi f.eks har lyst å dra på kino, ut å spise e.l.

også bruker hun av og til på formiddagene å trille tur med han, synes det er litt greit for da sover han uansett og jeg får gjort litt husarbeid å ting som er lettere å gjøre uten ham i armene hele tiden=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...