Gå til innhold

Dere med forliggende morkake og blødning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har forliggende/lavtliggende morkake. Er i uke 33 og har ikke hatt blødninger tidligere pga dette, før i dag! har blødd litt friskt blod og nå er det bare litt brun utflod. Hva har dere gjort i forhold til blødning? tar dere kontakt md jordmor/lege uansett ? hva har dere fått beskjed om ang. dette ?

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg har ikke problemet selv, men ville ringt føden og hørt med de om det var normalt. bedre å få diskutert problemet med fagfolk enn å gå rundt å lure...

men har som sagt ikke problemet selv og ikke peiling...:)

Skrevet

blødning og foranliggende morkake bør være litt obs på det, ring føden for sikkerhets skyld... ikke for å skremme noen, men som en opplysning så har jeg hørt at det er økt risiko for morkakeløsning ved foranliggende morkake. jeg går ut ifra at du skal ha planlagt ks siden det er foranliggende morkake?

Skrevet

Jeg har foranløiggende morkake, og hadde en del blødninger fra uke 13-17. Fikk beskjed om å ringe hvis jeg fikk mere blødninger...

Skrevet

Jeg har forliggende morkake. Fikk beskjed av både jordmora jeg går på kontroll hos og på sykehuset at er det blødning skal sykehuset kontaktes med en gang, enten det er lite eller mye!

Så ja jeg hadde ringt med en gang jeg merka det..

Lykke til :)

Skrevet

Man skal alltid ta kontakt med sykehuset når du blør og iallefall så sent i svangerskapet som du er. I tillegg trenger du ekstra oppfølging dersom morkaka dekker åpningen. Det er fordi du ikke skal føde normalt med mindre morkaka flytter seg fra åpningen. Jeg har hatt foranliggende morkake og har blødd mange ganger gjennom hele svangerskapet. Gudskjelov har den flyttet seg nå og jeg har fått klarsignal til å føde normalt. Men lege, jordmor og sykehuset har hele veien gitt meg streng beskjed om å ta kontakt ved blødninger. Følgelig har jeg vært en del innom sykehuset for ul og sjekk dette svangerskapet, men da er man iallefall på den sikre siden. Ta kontakt med sykehuset for en sjekk!

Skrevet

Hei hei!

Takker for svarene :) Kontaktet føden i dag tidlig og har fått beskjed om å ta det helt med ro hjemme, siden det bare har vert vert en liten blødning og jeg ikke har sterkere smerter enn mens-smerter. + at jeg kjenner godt med liv. Så jeg får krysse fingrene for at alt går bra :)

klem

Skrevet

Jeg har også forliggende morkake og hadde en liten blødning (høres ut som noe av det samme du har hatt) i uke 30. Ringte da føden og fikk samme beskjed som deg. Var på kontroll uke 32 og fikk beskjed om at morkaken er totalt forliggende og at det dermed blir ks. Legen var streng med meg om at dersom jeg skulle få blødninger (eller sterke/vonde kynnere) i ukene fremover SKAL jeg, samme hvor lite det er, ringe føden asap.

Så du gjorde nok helt rett i å ringe! Legen sa til meg at de er ekstra påpasselige når gravide har forliggende morkake. Lykke til videre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...