Gothminister Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Er ett evig mas ang tannpussen til minien her.. Han vil rett og slett ikke.. Får nesten ikke pusset.. Men skal vi begynne å tvinge han til å¨pusse tennene? Vet vi gjorde det med storebroren da han var eldre,men han har ikke vært SÅ vrang som lillebrore her..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Min gutt er 11 mnd. han liker til tider å pusse tennene, andre ganger ikke. Jeg syns det blir litt feil å si tvinge, men jeg pusser tennene hans selv om han ikke vil. For dette syns jeg er viktig, og vil at han skal skjønne det. Vi ha et speil ved siden av stellebordet han kikker i først. Så tar jeg han på armen og viser han hvordan jeg gjør det (på han). Da kikker han i speilet og smiler=) Å så får han lov å pusse etterpå. Noen ganger så tar jeg tannbørsten min i munnen samtidig og pusser sammen med han. Da smiler han stort, å blir veldig ivrig=D Jeg jobber hos tannlegen, så jeg er veldig streng på akkurat dette..=) Hvis man lar dem slippe tidlig, så kan det bli enda vanskeligere seinere. Jeg ga lillegutt tannbørste ved 3 mnd. alder for å venne han til den.
Gothminister Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 Da skal vi bli hardere på dette med tannpuss Det blir jo å tvinge,for gutten vil jo ikke.. Han leker og styrer med tannbørsten,gjort det lenge han,men han fikk tenner ved 3 1/2 mnd også,og da begynte vi med pussingen.
Gothminister Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2008 men skal prøve å ha han på fanget da jeg pusser.. Han ligger normalt på stellebordet,eller han sitter der og ser i speilet.. Han smiler og ler i speilet,helt til tannbørsten kommer.. hehe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Hehe ja,du mener du tvinger han. Men jeg mente at jeg vil ikke kalle det å tvinge, det jeg gjør med gutten min..=) På en måte så blir det jo det, men det høres så slemt ut når barna er så små.. Vil heller kalle det at vi gjør dem en tjeneste=P
Mariamin Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Hei. Gå til innkjøp av en elektrisk tannbørste. Dette gjorde susen for min førstefødte.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Eller så får du en sånn tannbørste du kan sette på fingeren også.. Aldri prøvd selv, men kanskje verdt et forsøk.. Ja, ellers får du slik elektrisk tannbørste med musikk!
Gothminister Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2008 Ja,det blir jo en tjeneste etterhvert Skjønte den ikke helt med en gang. hehe Men en elektrisk en kan jeg prøve.. hm,må kjøpe to da,storebror kanskje vil ha en også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå