Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Var jordmor/lege sikker på kjønn? Vi var nettopp på ordinær ultralyd og spurte om det var mulig å se kjønnet på babyen. Jordmor sa først at dette var en typisk gutteprofil når hun så ansiktet. Når hun så nærmere etter hvilket kjønn det var, viste hun oss en liten "utstikker" og sa at dette mente hun var klitoris. Syntes det så ut som en liten tiss jeg da;) Noen som har opplevd lignende, og fått vite de venter jente?
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Til oss sa jordmor at hun trodde ganske sikkert dette var en jente. Etter en liten stund sa hun at hun fikk et bedre snitt. og så sa hun, nei nå er jeg sikker, dette er en jente. Her kan dere se kjønnsleppene hennes. Hun sa ikke noe om noe utstikker. Skjønner godt at du lurer. Jeg håper jordmoren har tatt rett for her handles det inn til en liten jente;)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Hos oss var det to jordmødre som sto og studerte og så sa de begge at det var en jente. Så eg stoler på de. De viste oss og kjønnsleppene og når eg har sett på andre ul bilder av jenter ser eg det samme =)
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Vi fikk beskjed at vi venter jente "så sikkert som det går an å bli når det gjelder jenter". Jordmor viste oss kjønnslepper, tre hvite streker (som om babyen satt på et glassbord og vi satt under og kikket opp) ;o)
Nanna:-D Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Ho var sikker hos oss også. Den lille gutten vår lå med bena opp mot magen så tissen og testiklene godt synlig, så jeg er ikke i tvil. Vi så det godt vi også..
tønnestobias Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 med oss var jordmor 100% sikker. dere kan jo se på ultralydbilde og se hva dere mener det er:)
Krusemynthe Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Tror mange foreldre ser feil - fordi tidlig i svangerskapet er ovariene til jenta veldig tydelig på UL og de kan forveksles med tiss og testikler hos gutten. Stol på det trenede øyet, (det er en grunn til at men må ha tillegsutdannelse for å drive med UL) - så får vi håpe de er ærlige å sier i fra hvis de er i tvil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå