Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Eldste datteren min skal begynne på skole til høsten,

men jeg håper at vi skal klare oss uten sfo.

Har hørt så mye dårlig om sfo, og så syns jeg det er altfor

dyrt.

Jeg går på høyskole og samboreren min jobber skift, så hun

må nok være en del hjemme alene før og etter skolen

enkelte dager.

Er det noen flere som har tenkt til å har barnet hjemme alene,

eller skal alle ha sfo-plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har en gutt som også skal begynne på skolen til høsten og vi vurderer å droppe sfo siden det er så dyrt. vet ikke hvor vanlig dette er, men det må jo være noen. tenker heller å prøve å ha han hjemme og evt. melde han på noe aktiviteter etterhvert.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Tror nok det varierer fra sted til sted. Her er SFO veldig bra, og vi er godt fornøyd. Men det er få barn som går på SFO, og dermed blir det lite og oversiktlig med god voksendekning.

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut forholdene på "din" SFO mer konkret før du bestemmer deg om det er dårlig eller ikke. Du kan f.eks. ta en telefon til noen foreldre som bruker SFO, da skulle du få greie svar.

At prisen er altor høy kan vi vel alle være enige om. Prisen på SFO steg da barnehageprisene ble satt ned. Pussig det der gitt...

Skrevet

Hei.

Vil bare svare tilbake, at jeg var på ett sånn info- møte

for de som hadde 5 åringer. Og der ble det fortalt at SFO hadde

120 barn pr i dag, og det var 18 voksne innom i løpet av 1 uke.

Med så mange barn, og så lite voksne, kan de ikke ha mye kontroll.

Har og hørt fra foreldre at de er missfornøyd, da flere av de 120

er barn med spesielle behov.

Skrevet

Så rist at det er dåelig opplegg. Her er jeg superfornøyd med SFO. Vi benytter oss bare av ettermiddagstilbudet, da. De har mat etter skolen, og så har de en fast aktivitet pr ukedag. Denne endres hver mnd. Denne mnd f.eks er det basseng, data, dans med danselærer, fri lek, og baking. I tillegg jobber alle lærerne på skolen på SFO, slik at man blir kjent med både vårt barns lærer og de andre lærerne. Det er både viktig for oss, og trygt.

Jeg hadde lyst til å jobbe redusert og slippe SFO, men etter å ha opplevd hvor bra det er er jeg ikke i tvil om at vi skal bruke det.

Skrevet

Hei.

Har en sønn som går nå i 5 klasse, han gikk på SFO frem til 4 kl. På hans SFO var det totalt 140 unger, hvor mange voksne det var er jeg ikke helt sikker på akkurat nå. men ikke fler enn min tillat pr barn....

Nå var det delt opp i grupper hos oss da, 3 grupper. 1 for 1 klasse, 1 for 2. klasse og 1 for 3 og 4 kl. Fungerte ganske greit dette. Heller det enn å la han være aleine hjemme når han var så liten, studerte på den tiden, så det hendte jeg kunne hente han litt tidligere. En grei ordning for oss, men enig i at det kunne godt vært mye billigere.

Skrevet

hva koster sfo?, vi vurdere at jeg kutter ned jobben for å komme hjem omtrent samtidig med han

Skrevet

Noe plass på SFO kommer vi til å bruke, men jeg er usikker på hvor mye. Det viktigste er å finne det som er best for gutten min. Jeg har visse forventninger til hva SFO-innholdet skal være siden det koster såpass mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...