Gå til innhold

mors seksukerskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal på seksukerskontroll på mandag. Regner med jeg kan ha med babyen? Er litt redd for at hun skal storskrike gjennom hele timen men, har jo ikke akkurat noe alternativ..

Skal jeg ha med urinprøve på seksukerskontrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på min seksukerskontroll var det bare en kort samtale med legen, og en enkel gyn.

hadde baby med i vogn. under samtale kan du jo bare holde barnet.

..forresten, da jeg var på neste oppfølging etter det, for å sette i p-stav, hadde jeg babyen med meg i bæresjal på magen. måtte jo ligge ned da, mens de gjorde inngrepet, og hun bare koste seg på mammaens bryst:)

Skrevet

Jeg tenkte kanskje å be om kobberspiral nemlig, men jeg må kanskje få en ny time for å sette den inn uansett?

Skrevet

ja, iallefall var det sånn her.

du må vel ha resept for å få kjøpt den? den får du i så fall på kontrollen, og så får du ny time for å sette inn.

Skrevet

Det er ikke nødvendig å ta med urinprøve , så lenge du ikke har symptomer på UVI. Det er bare undersvangerskapet skal man sjekke urin ved hver kontroll mtp på fare for svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Må advare deg, for ingen gjorde det med meg:

Da legen tok gu på meg, så stakk han fingrene inn i rompen også :-(

Grøss...

Var visst vanlig fikk jeg vite her etterpå...

Skrevet

Riktig det, de skal også undersøke det hvordan man klarer å knipe. Spesielt hvis man har hatt et rift eller ruptur, skal de sjekke om man har god kontroll over tissingen, luftavgang og avføring. Ikke noe behagelig men ganske så viktig.

Skrevet

jeg hadde kun samtale på 6 ukerskontrollen siden jeg skulle få satt inn hormonfri spiral. legen anbefalte å vente til 8-12 uker etter fødselen for å sett den inn, så jeg fikk ny time 12 uker etter fødselen.

Da måtte jeg egentlig levere urinprøve for å utelukke at jeg var gravid igjen, men siden vi ikke hadde hatt sex i redsel for å bli gravid så slapp jeg jo å levere urinprøve.

har født to ganger, dvs to ganger på 6 ukerskontrollen, å ingen av gu undersøkelsene jeg har hatt har legen sjekket rompa mi.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...