Gå til innhold

Advarsel!! (kopi fra DiB)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere får mld på msn når dere sitter å prater med noen eller ellers om at det er bilde av deg på facebook, ikke åpne, det er VIRUS. Sprer seg til kontaktene dine med deg som avsender....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja, godt at du la ut dette. Fikk en slik link, og var så dum at jeg åpnet. Litt godtroende.... Linken ble umiddelbart sendt videre til mine kontakter. Kjører viruskontroll nå. Har ny data som ikke er en uke gammel engang. :o(

Skrevet

Har fått og åpnet en slik je også..:( Aner ikke hvordan jeg skal få kjørt viruskontroll heller, da jeg er ny mac bruker...

 

 

Skrevet

Heftig virus...

 

Åpna en sånn en en gang, og det var litt av et styr å bli kvitt det..

Måtte formatere og re instalere alt på maskina og styre masse!!!

Sto noe sånt som: sjekk her a...

 

ALDRI åpne sånne linker uten å spørre de du får den av om hva det er!

 

Skrevet

Er forresten noen viruskontroller som ikke finner dette viruset... (i følge damer på dib).

Skrevet

Legger seg inn på program filer, og har sperre så den ikke kan slettes=(

Og formerer seg som ugress!!

Skrevet

Dere må starte dataen i safemode, dvs at maskinen bare kjører de mest nødendige programmene, og så må dere stare virusprogrammet.

De msn virusene hopper gjerne fra program til program, eller kjører et helt unødendig program, og man får ikke slettet de hvis man ikke kjører i safe mode. Start maskinen og trykk F5 el F8, skal stå på skjermen når du starter.

Skrevet

Vet ikke om det virker, siden jeg har lært etter å ha trykket på slike linker - men prøv å kjør denne:

http://housecall.trendmicro.com/

Tar sikkert lang tid - men kan være den i det minste klarer å uskadeliggjøre det

Skrevet

Voyeur: Virker som du har peiling på dette. Vet du om viruset gjør noe skade på macen?? De er vel mer skånet for slike virus??

Skrevet

så vidt meg bekjent kan ikke macer få virus. hvertfall det de sier på skolen og der driver ALLE med macer, så tror de veit hva de snakker om:)

Skrevet

Hei...

 

Jeg har mac, iBook, men er ikke så god på den, men mener å ha hørt at det er vanskelig å få virus på den*bankibordet*...Har hatt min i 3 år og ennå ikke fått noe på den...

 

Husker ikke hvorfor nå selvfølgelig, men mener at sambo sa at det var vanskelig...

 

 

Skrevet

Har hatt samme viruset, men nyttet ikke å bare kjøre viruskontroll. Måtte avinstallere msn og installere på nytt etterpå. Så kjørte jeg viruskontroll og fant en trojansk hest.. Maskinen har vært fin etterpå. :)

Skrevet

MAC kan helt fint få virus, men saken er at det finnes ekstremt mange fler virus som er laget til PC enn til MAC, siden de dumme nørdene der ute som sitter og lager virusene for det meste er PC brukere:) Flaks for oss MACere;)

Så det sies at det til MAC kanskje finnes 100 forskjellige virus, mens til PC er det millioner av.. Så siden dette viruset er basert gjennom MSN så er det mest sansynlig ikke skadelig for en MAC, men laget for PC.. Lucky u;)

Skrevet

Det er nok ikke stor fare for at du har fått virus hvis du har mac. De aller fleste virus er laget for windows. Har selv hatt mac i 5 år uten virusprogram og har aldri fått noe. Tror det knapt finnes. Så godt valg av maskin.

Skrevet

Dette har en datakis skrevet på et annet forum.

 

Kan tenkes at du har noe spyware liggende i bakgrunnen, evt noen trojaner som ligger å logger. Det kan også hende du har en keylogger kjørende.

 

Anbefaler følgende programmer:

http://fileforum.betanews.com/detail/Spybot_Search_and_Destroy/1043809773/1

http://free.grisoft.com/doc/download-free-anti-spyware/us/frt/0

http://www.lavasoftusa.com/products/ad_aware_free.php

 

Velg og vrak :)

 

PS: Det er unødvendig med 3 programmer kjørende på en gang. Så velg en av de, da de alle er like kurante.

 

Om du ikke klarer å spore opp noen ulumskheter, kan det godt hende du bør avinstallere MSN Messenger og installere nyeste MSN Live Messenger fra Microsoft: http://get.live.com/messenger/overview

Her får du forøvrig også muligheten til å laste ned et ganske greit fotogalleri-program og en ganske grei e-post klient.

 

 

så husk: installer ett av de programmene jeg har lenket til, oppdater de til siste versjon. Og scan HELE maskinen, vær tålmodig!

Deretter avinstallerer du MSN, og installerer nyeste versjon fra lenken jeg gav over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...