Monajenten Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hvis man skal kjøpe hus nå i nærmeste framtid, bør man ikke vente da? Jeg ser for meg at markedet skal gå betraktelig ned, og at det er "mye" billigere om f.eks. et halvt år. Jeg ser stadig hus på finn.no som har lagt lenge ute for salg, men ikke blir solgt, helt sikkert fordi de ikke får prisen de ønsker. Snart blir man vel nødt til å senke prisene for å få solgt. Hva mener dere?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 boligmarkedet er veldig forskjellig fra hvor man bor i landet...her var det billig å kjøpe hus for 1 års tid siden, nå har det steget betraktelig!=)
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Det er jo ikke godt å si.. ;-) Hvis ikke du spør de "synske" da - he he. Vi kjøpte i 2003 for 250 000 under takst fordi ingen andre kom med bud. Vi begynte enda lavere, men selger måtte tilslutt gi opp.
Monajenten Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2008 Nei, det er jo ikke det, men har inntrykk av at folk (ihvertfall her i Bergen) sliter med å få solgt til den prisen de ønsker. Så ønsker de gjerne høyere pris enn de burde også, i og med at markedet har vært skyhøyt en stund.
lille je Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Det er kanskje billigere om et halvt år, men da får man jo mindre for det man skal selge også Skummelt det der!
~sjiraff~ Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 De fleste sitter nok på husene sine fremfor å selge for lavt i og med at ekspertene nettopp råder selgere til dette. Det sies jo at boligprisene ikke synker, men at de heller ikke stiger. Altså vil mulignes lønninger stige, renta synke mens boligprisene holder seg slik de er nå..
mamma >to gull Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Tja,det er faktisk ikke så godt å vite. jeg tror og det varierer VELDIG hvor det er. Er det attraktivt belliggenhet og fint, går det nok til en bra pris uansett. men er jo vanskelig å si og boligprisene vil stupe,jeg tror ikke de vil det.
Monajenten Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2008 Ja sånn går det som oftest opp i opp, men om det blir noe huskjøp, skal jeg uansett ikke selge leiligheten min, men leie den ut sånn at den betaler seg selv.
Monajenten Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2008 Men det er jo gjerne greit, det også;-) Selv om jeg syns det er helt vanvittig at det koster 2-3 mill for et borettslagsrekkehus med tre soverom f.eks. Alt for dyrt..:-/ Og skal man ha en noenlunde fin enebolig her, koster de jo minimum 3,5 liksom. Og da er de som oftest ikke "fantastiske".
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Det er ikke lett å vite.Da jeg kjøpte min første leilighet mente mange jeg var helt sprø. Men den fordoblet seg på 2 år så det var jeg som da lo sist =0) En mann jeg pratet med som har gjort maaange penger på leiligheter mener det uansett lønner seg å satse. Han mente innen 7 år har man tjent mye penger uansett om man har begynt i det små byggd seg oppover. Jeg begynte med 1 roms så 3 roms så 2 mannsbolig nå ser vi etter hus =0).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå