Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Jeg kunne godt tenke meg å høre erfaringer fra andre foreldre som har hatt barna hjemme til de begynte på skolen, eventuelt en kort periode i barnehage før skolestart. Hvilke erfaringer har dere, og har dere noen gode tips på lur?
Jea-81 Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 det er jo lurt at de lærer å være litt selvstendig uten mamma og pappa. jenta mi begynte i bhg da hun var 3.3år, hun opplevdes av meg som veldig utadvent og sosial blant folk. skravler med alle, var vi på barnefest lekte hun og styra på... Da hun begynte i bhg og vi var på tilvenning var alt helt greit, jeg og pappan så henne så hvitt iløp av dagen, men da hun ble helt alene uten oss, var ikke alt så greit lengre... Og det har tatt sin stund, før at hun syns det var greit å være der alene, og kommet inn i barneghagedagen, dette ha jeg ikke drømt om at det skulle ta så lang tid. men nå er alt greit, heldigvis;) mener ikke det er negativt at de er hjemme, men tror det er lurt å kansje ha de i bhg i allefall 1 år før de begynner på skolen. Dette var min erfaring, sikkert noen som har opplevd det anderledes, det er jo forskjell fra barn til barn...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Har en venninne som har 3 gutter hvor alle har vært hjemme til skolestart. De er med på fritidsaktiviteter sammen med jevnaldrene og hun forbredte dem på skolestart selv. Hun hadde ikke noen negative opplevelser med det. Hvis man tenker mange år tilbake var det vel flere som var hjemme en som gikk i bhg. Jeg selv eller mine søsken var aldri i bhg, men var hjemme til skolestart. Det gikk jo det også. Det at barn har så store problemer om de har vært hjemme tror jeg er overdrevet. Lærere nå er flinke til å få alle i klassen med. Alle kommer jo heller ikke fra samme bhg i en kommune, så alle kjenner ikke alle uansett. 1. klasse nå etter at ungene starter som 6 åringer blir jo en myk overgang til skole. Det er ikke slik som 1. klasse var da ungene startet som 7 åringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå