elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Jenta mi er snart seks måneder, og får pupp kl 23, 03 og 06. Hun spiser to halve porsjoner grøt hver dag kl 11 og 18. Er det for tidlig å tenke på å avvenne henne fra pupp om natten??
VinterSol+2 Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 barn er veldig forskjellig. noen trenger oftere mat enn andre, fordi magesekken er så liten. personlig ville jeg ikke startet avvenning enda, men du kan feks prøve å gi smokken i stedet for pupp når hun våkner, for å se om hun egentlig er sulten,eller om hun bare er sugen. når vesla mi våkner på natta, gir jeg henne først smokken, og om hun ikke vil ha denne, så får hun pupp. hun er 7mnd
Snupi27 Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 hei! jenta mi er 6 mnd nå og vi har begynt med litt avvenning.. hun får grøt morgen og kveld og middag midt på dagen.. hun begynte å våkne veldig mange ganger på natta, derfor begynte vi med middag midt på dagen oxo. hun får siste måltid kl. 19 og pupp rett før hun legger seg kl. 20.00. når hun våkner første gang (ca 1) sier jeg "hssj" rolig til henne og hun sovner etter 1 min igjen. neste gang hun våkner er ca 5 og da får hun pupp. da sover hun til ca 8. =) vil ikke avvenne helt brått enda siden hun er vant til 3-4 måltider om natten oxo!
Love my kidz Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Sånn som jeg har forstått det, bør man ikke avvenne pupp om natta før babyen får rundt fire måltider på dagen. Det betyr full grøtporsjon morgen og kveld, middag og evt frukt som mellommåltid. Får de såpass skal det ikke være behov for pupp om natta, men så lite mat som jenta di får HI, så tror ikke jeg det er lurt å avvenne ennå. Min gutt er seks mnd, og får disse fire måltidene, og jeg vurderer å avvenne han, men så smelter jo morshjertet når han våkner om natta likevel så.. ;-)
Kosel Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Mini er 6mnd i dag og han spiser full porsjon grøt til frokost m/frukt oppi eller ved siden av, frukt pupp til lunsj, pupp til mellommåltid, full porsj.middag, fullprosjon grøt+frukt til kvelds + pupp på soverommet etter kveldstellet. Hadde tenkt å begynne med avvenning denne helgen og når jeg var på 6mnd kontroll på onsdag fikk jeg beskjed av både hs og lege at jeg skulle avvenne han. Så nå er vi igang. Begynte i går:)
Kosel Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Må se ann ungene sine. Jeg merket veldig godt at han egentlig bare våknet for kosen sin del, IKKE maten..
VinterSol+2 Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 ja, en må se an ungen. derfor det er greit som jeg sa over, å tilby smokk først, og så se på reaksjonen. vesla mi har sovet fra 2100-0700 uten pupp på natta lenge før hun fikk fast føde i det hele tatt. når vi begynte med fast føde, begynte hun også å våkne oftere om natta en periode, før hun sover godt igjen. prøver bare å følge henne jeg. hva er det hun har BEHOV for, lissom..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 hva gjør man når barnet ikke tar smokk da?
Kosel Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 prøver igjen og igjen og igjen og igjen:) med alle typer smokker:) Eller kanskje en kosefille. Mini har fått en sånn bamse/fille somjeg har sovet med slik at den har min lukt. Hender han spytter ut smokken og legger denne intill ansiktet sitt i stede,biter litt på huet og sånn:)hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå