Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Noen her som har begynnt på babysvømming? Jeg tenkte jeg skulle starte med det i februar. Hørte noe om at barnet må være under tre mnd for at lukkemuskelen skal fungere under vann...? Kurset starter 25 februar, og da kommer lillejenta til å være 3 mnd og 3 dager, så da rekker vi det vel akkuratt da..
VinterSol+2 Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 neida, de kan lære seg å lukke helt frem til 7mnd.(eller var det enda lenger? iallefall frem til 7mnd) så det går så fint så. Her i byen er det nedre aldersgrense med 3 mnd for babysvømming.. bading med baby er kjempegøy! kos dere masse!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 ah, flotters :-) Ja jeg gleder meg masse! Skal bli morsomt for meg og pappaen å få gjort litt aktiviteter sammens med lillejenta.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2008 Forresten, hvordan er dette med bleier i badet? det finnes slike vanntette bleier, gjør det ikke? Leste at de ønsket at barna skulle ha på truse for å unngå ulykker.. menes dette da utenpå bleien det da?
VinterSol+2 Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 engangsbadebleier er bare noe tull! tenk selv, hvorfor i all verden ha noe som suger til seg fuktighet på, når du bader?? du får kjøpt flotte badetruser på Lindex, de har strikk rundt bena, og så er det litt plast i de, sånn at de holder på bæsjen om ulykka skulle være ute.. (er ikke urin de er redde for, for å si det sånn. men tynn deilig babybæsj i hele bassenget derimot....hehehe)
lykkelig73 Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Vi begynte på babysvømming i forrige uke. Jenten vår synes det var kjempegøy. Hun lo og koste seg:-) Hun er 7 mnd og vi fikk vite at lukkemuskelen fungerer til 9 mnd eller lengre. Satser på at dette er riktig. Det var mange på kurset som var 5-7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Er det sånn? Gjelder det når man har med baby på vanlig bading i basseng også? Helt greit at de tisser? Æsj.. Dessuten, denne tynne babybæsjen er jo som du sier veldig tynn.. sikkert at den ikke slipper ut?
blittmamma07 Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Babyer bæsjer sjeldent når de bader. Bruk de anbefalte badebuksene så går det nok bra.
VinterSol+2 Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 urin er jo i utgangspunktet sterilt. dessuten må du tenke at i slike offentlige bad, er det mye barn. veldig mange barn tisser automatisk når de kommer i vann. så ja, urin bryr de seg ikke om. du skal ha badebukse som er tett rund lårene og rundt magen, så skal ikke bæsjen lekke ut. dersom baby bæsjer tar du den jo med opp og vasker av, du blir jo ikke værende i bassenget;-)
kristin2 Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Anbefaler virkelig babysvømming. Vi begynte når jenta vår var ca 3-4 mnd gammel. I dag er hun 11 mnd og vi holder fortsatt på. Hun storkoser seg i vannet, ler og plasker. Hopper uti og dykker uten problem. Babysvømming er positivt for motorisk utvikling tror jeg, samt at hun heller ikke er redd for vann. Bade er noe av det morsomste som finnes og vann i ansiktet afekterer henne ikke i det hele tatt, bare smiler. Vi fikk badetruse utdelt på kurset. Vet at du også får kjøpt disse på diverse babybutikker. Det har alltid gått fint i bassenget og vi har aldri opplevd noen "utslipp" Lykke til, dere kan glede dere
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2008 En ting til jeg lurte på i forhold til babysvømming. Hvordan gjør man det når man dusjer seg etterpå? Både jeg og baby skal jo vaskes, men jeg kan jo ikke akkuratt legge ned lillejenta på gulvet når hun er ferdigdusja for å si det sånn. Blir sannsyneligvis å ta buss annenhver gang, da pappaen må ha bilen når han jobber senvakt, så har heller ikke noe bilstol å sette henne i mens jeg vasker meg selv ..
*smula* Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 Der hvor jeg er på babysvømming har de lagt ut matter på gulvet. Så først dusjer jeg oss begge, så legger jeg han på gulvet med håndkle rundt han, mens jeg vasker og tørker meg selv. Ta med godt med håndklær første gang, så kan du legge han mykt på gulvet hvis det ikke ligger matter der. I garderoben var det veldig varmt, så det var greit å kle på meg selv først, før jeg kledde på han, tok bare på han bleie før jeg var helt klar til å gå.
Piipii Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 Mange steder har de sånne lekegrinder som man kan legge babyen inne i. Eller så legger jeg sønnen min etter at jeg har dusjet han på stellematten før jeg dusjer meg selv
Lilletrille med to jenter Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har med et ekstra håndkle som jeg legger i garderoben. Dusjer først tulla, så ligger hun og koser seg på teppet i garderoben mens mamma dusjer og ordner seg:) Og babysvømming kan absolutt anbefales! Kjempe kos:)
Lilletrille med to jenter Skrevet 20. januar 2008 #15 Skrevet 20. januar 2008 Her anbefaler de forresten at barna ikke er mindre enn 3 mnd pga at barna har større utbytte av badinga da. Så det med lukkemuskelen stemmer ikke:)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 20. januar 2008 #16 Skrevet 20. januar 2008 Vi skal begynne nå på tirsdag og snuppa er litt over fire mnd. Der hvor vi har babysvømming var det anbefalt å vente til de små er 3 mnd ca. Vi har kjøpt badebleier vi! Gleder oss masse, håper det blir bra!=)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #17 Skrevet 20. januar 2008 Jeg hadde med gutten min i bassenget når han var 2 mnd og trodde aldri den badetrusen skulle funke så når 'ulykken var ute' fikk jeg lett panikk... men faktisk den holdt alt inne, gikk selvfølgelig opp og skiftet med en gang men ikke noe søl så de funker, det har jeg testet!! nå går vi på babysvømming og det er ingen matter å legge dem på, men jeg legger han i bilstol med handkle, men ser også at flere har med sånn oppblåsbare stelleunderlag fra ikea (kan jo bruke det om ofte følger med stellevesker også? også legger dem på det tullet inn i håndkle.
Lillegutt og jeg Skrevet 20. januar 2008 #18 Skrevet 20. januar 2008 Vi har en stellematte fra IKEA som vi drar med oss:) I garderoben der vi er, er det ingen stelleplass for barna ei heller matter i dusjen. Et håndkle på gulvet blir vått og deretter kaldt.... Men IKEA-matta (plast) - den er genial:) Og jeg pakker mini inn i håndkleet oppe på denne etter at han er ferdig dusjet, mens jeg dusjer meg ferdig! Bleie-buksene er IKKE å anbefale, de blir tunge... og barna mister følelsen av å flyte i vannet.
pablo Skrevet 20. januar 2008 #19 Skrevet 20. januar 2008 Vi begynte forrige tirsdag . Sinnsykt kaldt i garderoben. Vannkanten var vi på. Men artig. Hun er bare 2 mnd. Litt tidlig da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå