Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Babyen vår på 3 uker har begynt å få grønn bæsj som ser ut som spinat... Han gråter også litt mer enn før og virker mer uroig. Har han vondt i magen evt kolikk tror dere?
Kosel Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 har han fått mme? For jeg fikk mitt sjokk i det jeg skiftet en bleie når mini var 3uker. Jeg hadde fått brystbetennelse, fikk ikke ammet og begynte med mme og flasker. Å dæven for en farge, og ikke minst lukt når en sammenligner med den gule søtduftende han hadde hatt tidligere:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Hehe huff. Nei det har han ikke. Får kun pupp, men noen ganger er det altså en skikkelig grønn farge. Håper han ikke får kolikk..
smillas Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Det var i alle fall situasjonen for min baby, fra 4 til 7 uker var det grønn bæsj og hyling når hun bæsja eller prompa. Fullammet hele tiden. Det gikk over da jeg begynte med ammete, men det kan ha vært tilfeldig. Nå gliser hun og har ikke vondt noe sted, selv om hun har luft i magen og bæsjer så det braker løs... Og bæsjen har vært sennepsgul og av og til litt brunlig.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Takk for svar. Hvor får jeg kjøpt ammete og har du noen å anbefale? Hvis det er noen forskjell på dem da....
Krokka og prinsessa Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Her har snuppa hatt vekslende grønn og gul-grønn avføring helt siden hun ble født. Og det har ingen sammenheng med hvor mye hun skriker, for det gjør hun lite av.....
Kosel Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Aldri brukt sånn te. Men mener å ha sett en hvit boks det stod ammete på på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Her er det også minimalt med skriking, men har merket en viss forskjell etter at den grønne bæsjen dukket opp... Skader vel ikke å prøve slik ammete. Selv om jeg har hørt at den smaker ugle Alt for bebisen!
ole brum:-) Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Datteren min fikk grønn avføring og hylskrek. Bæsjet nesten hele tiden og bæsjen var som en sprutbæsj. Snakket med fastlegen min og hun sa at 1/3 av de med kolikk kan ha melkeintoleranse. Det var typisk med mye skrik og grønn sprutbæsj. Fikk beskjed om å holde meg vekke fra alt med melk i 3 til 5 uker, og at da kroppen til ungen ville tåle melk igjen. Først prøvde jeg å bare vært vekke fra rein melk, og det ble mye bedre. Men ikke helt bra. Så sluttet jeg med alt som het melk. Dvs i sauser, middager osv. .... Jeg holdt meg vekke fra alt med melk i i 5 uker!! Og nå er alt bra igjen:-) Kjedelig når det sto på, men alt for at ikke ungen skal ha vondt. Og nå kan jeg spise alt mulig igjen:-) Det var virkelig verdt det. Så mitt råd er å prøv noen dager (en uke) uten melk og se om det blir bedre. Hvis det hjelper så prøv å hold deg vekke fra melk i en mnd. Jo lengre du klarer jo større sjangse er det for at ungen er klar for melk. Etter en mnd prøver du forsiktig noen dager med f.eks. hvitost. Reagerer hun fremdeles må du være vekke fra melk i 3 mnd. Hvis hun/han ikke reagerer kan du drikke og spise så mye melk du vill, men øk det gradvis. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Nei, grønn avføring behøver ikke bety noe som helst! Har spurt helsesøster om dette selv, og hun sier fargen og konsistensen kan forandre seg fra en dag til en annen, helt uten videre! Har selv bare gitt pupp frem til nesten 7 mnd, og fargen og kosistensen har variert enormt.. og ungen min har aldri vært plaget med magevondt :-)
smillas Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 På apoteket. Jeg har prøvd både den hvite boksen fra Norsk apotekerforening (NAF) og den rosa boksen fra Helios. Merket ikke noe stor forskjell på de to variantene. Jeg syns det er ganske godt, jeg, og det hjelper mot luft i magen både på stor og liten! Føler meg skikkelig sunn når jeg drikker den.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Du merker det viss barnet har vondt. Min har hatt grønn avføring flere ganger uten å ha reagert:)
mizza med nr.2 på vei Skrevet 19. januar 2008 #13 Skrevet 19. januar 2008 kanksje ett dumt spm. men ammete... det kan man bruke hvis man gir mme også? =) og det får man kjøpt på apoteket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå