Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hva gir man i dåpsgave når man skal være fadder???
~sjiraff~ Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Det er no veldig variabelt vil jeg tro... Hva ønsker foreldrene seg da? Hva slags prisklasse hadde du tenkt? Vi fikk penger i fond fra to av fadderne, de har også fulgt opp hver bursdag og jul og satt inn penger fremfor gave. Helt supert! Barna får jo så mye uansett. Av andre faddere har vi fått nydelig smykker.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 fra gudmora fikk dåpsbarnet medlemskap i obos.til hver bursdag frem til hun er 18 år,får hun medlemsavgiften betalt av gudmora.kanskje ingen dum ide..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Jeg har kjøpt til første, gull hjerte. Til andre, barnesangbok og bergans rygsekk. Til tredje, gullbarre slik at foreldrene selv kunne kjøpe noe eller ungen kan gjøre det selv når den blir stor.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Hvor mye penger er det vanlig å legge i da??
Phantom´ Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Ganske vanlig å gi noe "varig" har jeg inntrykk av. Mine baren har fått mye barnesølvtøy fra sine faddere. Smo skje gaffel og kniv med inngraert navn. Tror en skje koster rundt 500,- Om det er for dyrt har de også teskjeer som er rimeligere. Ellers er jo smykker til jenter poppis da. Gullhjerter kors etc. Andre tips: Sølvetui til å oppbevare dåpsattesten Sølvasjett med inngravering av navn vekt lengde etc Sølveske til oppbevaring av hårlokk eller melketenner Stort utvalg hos gullsmeden.
Kaosmamma' n Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Dåpsplatte med inngravering av navn, fødselsdato/tidspunkt, vekt, lengde og dåpsdato, ett minne for livet! Jeg har det til alle mine 3, de henger på veggen i stuen og er kjempefine!
Erisa* Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Vi har gitt til våre fadderbarn: - bunadssølje - gullkors Brukt ca 400-500 kr til hver.
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 * dåpsattest-rør, hvor du kan gravere navn, dåpsdato o.l. * sølje * sparekonto * kiste til å spare skatter i...f.eks dåpslys, litt pynt fra dåp, kort, bilder, smykker, osv... * smykke med Fader Vår på baksiden * smykkeskrin * mye ulike smykker(men ser ikke helt vitsen i det, for barnet bruker sjeldent dette før hun er ganske stor...vesla vår er 3,5 år og vil ikke bruke smykker...og armbåndene hun fikk begynner å bli små... * bestikk (vi sparer på Dragesølv til vesla) * bøker(!) Utrolig kjekt med sparekonto...vi har noen som kun setter inn penger på konto hver bursdag og jul. Vi synes det er genialt, for de får ofte så utrolig mye leker....svømmer i de... En annen fin ting er bøker. Det går liksom ikke ut på "dato".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå