Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir man i dåpsgave når man skal være fadder???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er no veldig variabelt vil jeg tro... Hva ønsker foreldrene seg da? Hva slags prisklasse hadde du tenkt?

Vi fikk penger i fond fra to av fadderne, de har også fulgt opp hver bursdag og jul og satt inn penger fremfor gave. Helt supert! Barna får jo så mye uansett.

Av andre faddere har vi fått nydelig smykker.

Skrevet

fra gudmora fikk dåpsbarnet medlemskap i obos.til hver bursdag frem til hun er 18 år,får hun medlemsavgiften betalt av gudmora.kanskje ingen dum ide..

Skrevet

Jeg har kjøpt til første, gull hjerte. Til andre, barnesangbok og bergans rygsekk. Til tredje, gullbarre slik at foreldrene selv kunne kjøpe noe eller ungen kan gjøre det selv når den blir stor.

Skrevet

Hvor mye penger er det vanlig å legge i da??

Skrevet

Ganske vanlig å gi noe "varig" har jeg inntrykk av. Mine baren har fått mye barnesølvtøy fra sine faddere. Smo skje gaffel og kniv med inngraert navn. Tror en skje koster rundt 500,- Om det er for dyrt har de også teskjeer som er rimeligere.

Ellers er jo smykker til jenter poppis da. Gullhjerter kors etc.

Andre tips:

Sølvetui til å oppbevare dåpsattesten

Sølvasjett med inngravering av navn vekt lengde etc

Sølveske til oppbevaring av hårlokk eller melketenner

Stort utvalg hos gullsmeden.

Skrevet

Dåpsplatte med inngravering av navn, fødselsdato/tidspunkt, vekt, lengde og dåpsdato, ett minne for livet! Jeg har det til alle mine 3, de henger på veggen i stuen og er kjempefine!

Skrevet

Vi har gitt til våre fadderbarn:

- bunadssølje

- gullkors

Brukt ca 400-500 kr til hver.

Skrevet

* dåpsattest-rør, hvor du kan gravere navn, dåpsdato o.l.

* sølje

* sparekonto

* kiste til å spare skatter i...f.eks dåpslys, litt pynt fra dåp, kort, bilder, smykker, osv...

* smykke med Fader Vår på baksiden

* smykkeskrin

* mye ulike smykker(men ser ikke helt vitsen i det, for barnet bruker sjeldent dette før hun er ganske stor...vesla vår er 3,5 år og vil ikke bruke smykker...og armbåndene hun fikk begynner å bli små...

* bestikk (vi sparer på Dragesølv til vesla)

* bøker(!)

Utrolig kjekt med sparekonto...vi har noen som kun setter inn penger på konto hver bursdag og jul. Vi synes det er genialt, for de får ofte så utrolig mye leker....svømmer i de... En annen fin ting er bøker. Det går liksom ikke ut på "dato".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...