Gå til innhold

Spiral. Noen som har eller har hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert å bytte prevansjonsmiddel, men det å sette inn spiral høres utrolig skremmende ut. Gjør dette vondt? Hormonspiral. Har hørt at mange reagerer på denne, men hva med kobberspiral.

Dere som har erfaringer. Håper dere kan dele dette med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal sette inn snart. Skal ha kobberspiral legen mente det var helt ypperlig for meg. Slipper å tukle med hormoner. Om man ikke har sterke mensblødninger er visst det veldig bra prevansjon. Blir spenneden å prøve =0)

Skrevet

Satte inn hormonspiral 3 mnd etter fødsel, det var vondt, men det gikk såpass fort at det går greit. :)

Jeg tok ut min etter 4 mnd, var ikke fornøyd. Hadde konstante smerter i livmor og eggstokker, spent og ekkel i magen. Men det er mange som er veldig fornøyd. :)

Skrevet

Hei,

satte inn spiral for snart to år siden og det gikk veldig greit. Litt kjedelig start, der jeg småblødde i 4 - 5 uker. Men etter dette har jeg ikke hatt mensen bare noen småblødninger innimellom. Det gikk også veldig greit å sette inn spiralen. Hvis du tenker på flere barn innen de neste to årene anbefaler de vel egentlig ikke spiral tror jeg men jeg vet også de som setter inn spiral for et år. Jeg har planer om å ha min tre år til før jeg må bytte. Det er utrolig enkel prevensjon. Lykke til med valget!

Skrevet

satte inn hormonspiral - ikke kobberspiral. Den får du visst mere blødning av enn vanlig.

Skrevet

Satte in h.spiral i går. Gjorde overhodet ikke vondt!! Merket nesten ingenting til det. Veldig viktig å slappe av da:) Ikke reagert på den så langt, men kan jo være litt tidlig å si. Ingen mensmurringer + som de sa jeg måtte forvente meg noen dager/uker fremover heller. Så so far so good.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...