meg & mine små Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 en gang til, hvor mange timer etter ett glass rødvin kan jeg amme. fikk så lyst på ett glass til lørdagsmiddagen!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg drakk nå over en halv flaske i går og ammet, babyen er 7 mnd, og det er jo bare under en promille som kommer i melka. Det er sikkert matvarer som er mer alkohol i. Har flere leger i fam som sier at jeg kan drikke med god samvittighet (selvfølgelig ikke uebgrenset mye og ofte) En av de ammer selv og var med på festen i går. Jeg drakk ikke da babyen var mindre.
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Skjønte ikke helt den... Når ammet du igjen? Til hi: tror det er 2-3 timer per alkoholenhet som er anbefalt å vente, så det ville jeg ihvertfall gjort. Selv drakk jeg en halv flaske i går, og ventet over 12 timer før jeg ammet igjen, bare for sikkerhetsskyld,
meg & mine små Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2008 tusen takk for raskt svar. da skal jeg kose meg med ett glass røvid til maten for første gang på over ett år
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Konsumerte en halv flaske vin + en liten baileys i kaffen mellom kl sju og 3 i går, ammet kl 23 og kl 03, altså ammet mens jeg drakk, får sikkert mange reaksjoner nå, dette er jo ikke helsedirektoratets anbefalinger.
tonemelone Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Det er jo noen som sier at promillen den som ammer har i blodet blir overført til babyen, og så brytes dette ned igjen... Det anbefales å holde seg helt unna alkohol de første 6 leveukene, men etter dette er det etter sunn fornuft! :-) Kos dere med glasset, jenter! Her går det i mme, så jeg koser meg med mitt andre glass i kveld! :-)
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Ja, huff, det ville jeg aldri gjort. Håper det går bra med babyen din... Hadde nok fått følelsen av at jeg satt og skjenket babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå