Gå til innhold

Noen som hadde sine foreldre boende hos seg i tiden etter fødslen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mamma har tilbudt seg å komme og bo hos oss den første tiden etter fødslen. Ettersom hun bor på den andre siden av landet er det uaktuelt å bare komme innom på besøk, hun må altså bo hos oss hvis hun skal være her (vi har masse plass). Jeg har i utgangspunktet takket ja, men er litt usikker. Samboeren min syntes det hørtes ut som en god ide, men jeg er litt usikker om det er kjekkest å være alene den første tiden etter fødslen? Det vil i så fall medføre at vi kun vil få besøk av svigers, ettersom hele min familie bor langt borte.

 

Jeg er som sagt litt redd for at det kan føles litt stressende å ha andre boende i huset den første tiden og at vi vil gå glipp med dyrebar tid sammen med den nye personen i vårt liv. Men samtidig synes jeg jo det hadde vært koselig at noen fra min familie også var her og fikk hilse på vårt nye familiemedlem. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

 

Noen som har erfaringer med dette eller har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blir du veldig syk og ikke klarer å dusje alene uten å besvime, får ungen kolikk og skriker halve døgnet....vel, da er det utrulig godt å ha ekstra hjelp...går alt helt fint etter fødselen er det ikke nødvendig:) du kan faktisk bli sliten av besøk også....men er dere begge syke vil eg annbefale det på det sterkeste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har ikke bestemt meg enda, men det kan jo være at det er litt kjekkere å "spare" hjelpen til min samboer begynner i jobb igjen, vi får se. Det går vel sikkert fint uansett, men greit å høre litt hva andre tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var hos meg i en uke etter at jeg kom hjem fra sykehuset, det skal da sies at jeg er alenemor og hadde tatt haste ks.

Så jeg trengte den hjelpen siden jeg nesten ikke klarte å reise meg opp av senga i begynnelsen, hadde så smerter...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...