Gå til innhold

Barbert eller ikke-barbert??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man nærmer seg termin, må jeg som barberer meg nedentil ta stilling til om jeg skal fortsette med det eller ikke. Pleier å ha en liten "dusk", men helt nedentil tar jeg alt.

Er det noen som har noe for og mot om det lønner seg å barbere seg eller ikke barbere seg?

Tenker på at det blir jo sårt om man må klippe osv.Og man får jo blødninger osv. Det er jo ikke akkurat bestandig behagelig å la det gro neddi der, det kan klø osv, så da er det kanskje ikke så gunstig rett etterpå? Eller?

Men så er det lettere å rengjøre seg også, når man er barbert..

Kom med råd!!:)

*Førstegangsfødende*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mange anbefaler å ikke la det være helt glatt der nede,,,dette pga høyere infeksjonsfare, og lettere at hår som skal vokse ut igjen blir til byller dersom man revner i hytt og gevær. og, det er og en barriere for bakterier der dersom man har litt hår som tar i mot det som er på vei "inn" -)

Skrevet

Jeg slutta å barbere meg nedentil i høst, når magen begynte å vokse for alvor. Syns det klødde så innmari når huda ble så strekt. Så her får det være som det er. Ser ikke noen argumenter for at det lønner seg å barbere seg - annet enn for å føle seg vel, og det har jo en verdi i seg selv.

Hvis man må klippes, så tror jeg kanksje de barberer i området rundt dersom det har noe for seg uansett.

Nå har ikke jeg noen voldsom skog i utgangspunktet, så det har kanskje litt å si for meg. Kanskje jeg hadde gjort det annerledes om jeg hadde "tettere behåring" :)

Skrevet

Jeg barberte meg i går, en uke til termin :P

Men barberer meg ikke mer før fødsel nå :) Liker å føle meg litt ren liksom =)

Skrevet

De anbefaler ikke å barbere seg nærme fødsel.

Ingen vits å "pynte" seg, for man vil uansett ikke set ut i måneskinn etterpå ;o) Hygiensik sett så bør man la være.

Skrevet

Jeg har bestandig latt det gro når jeg har blitt gravid. Synes det er greit å ikke føle seg så naken. Hvis de klipper er det ikke noe barbering påforhond. Det har ikke vært noe problem til nå ( har født to ganger før) og så er det mindre fare for infeksjon ved å ha hår.

Skrevet

Okay! Da barberer jeg meg bare inntill det nærmer seg, så får jeg bare la det være..:) Greit å vite hva som blir mest behagelig osv!

HI

Skrevet

Barbert,syns det e bedre siden det blir all den blodgørret etterpå ;-)

Skrevet

Det lønner seg å IKKE barbere pga infeksjonsfare og inngrodd hår.Ingen tid å være forfengelig på under en fødsel!! Tenk deg etterpå da..ikke bare "blodgørr" men også kløe fordi hårene vokser ut...og hvis du må sy kan du få inngrodde hårsekker...mmm deilig.. NOT.

Skrevet

Har barbert meg nedentill i ganske mange år, og har aldri hatt problem med kløe, eller inngrodd hår. Synes det klør dersom jeg lar det vokse jeg. Fortsetter jo å barber etter fødselen også?!

Selv føler jeg med "renere" når jeg har barbert, og kommer til å fortsette med det :) Men det er nok veldig individuelt. Alle får gjøre det som føles best for dem :o)

Skrevet

Men det er jo som de sier, noe annet når du skal føde da! Og kanskje må klippe..Tror jeg lar det gro littegrann jeg! Tror ikke det blir så aktuelt å barbere meg nedentil de første dagene etter fødsel, og da vil jeg ikke ha den kløen da! Til masy*med*prinsesse; Det er jo kløe når det vokser ut vi snakker om her da! Har du aldri blitt sår eller rødprikkete etter barbering heller? Hårsekkene kan bli irriterte ja, og da får man de prikkene..

Skrevet

Jordødre og leger anbefaler det at man har hår nedentil ihvertfall! Dette mest for å beskytte mest mulig mot infeksjon! Er jo en grunn for at man får hår nedi der!

Noen ekstra grunner kan være det at hvis man barberer seg edentil og man må klippe eller revner litt, så kan det være at hårene blir inngrodd og man får hårsekkbetennelse! Kanskje ikke akkurat det man ønsker rett etter fødselen?

Nei, så her er det "frittgående høns" nedi der nå ja! ;) hehe......

Skrevet

Selv personlig makter jeg ikke hår der nede......

Føler meg ordentlig skitten og urein dersom jeg har det......

Men opptil hver enkelt hva de måtte ønske......

Skrevet

Joda, dersom jeg har hatt en sløv barberhøvel, så har det hendt at jeg har blitt litt prikkete ;) Men prøver å bytte den ofte, slik at jeg slipper å "høvle over" flere ganger - noe som medfører røde prikker. Jeg revnet ingenting sist, så jeg var ikke så veldig sår nedentil sist, så jeg vet nok ikke helt hva det vil si.

Men er så vant til å barbere meg hele tiden, at jeg synes det er ubehagelig å la det gro.

Men som jeg sa tidligere, så må vi nesten gjøre det som vi tror er best for oss. Er nok ikke bare et fasitsvar for oss alle :)

Skrevet

Er det noen her som faktisk KLARER å barbere seg nedentil når de er høygravide...??

Syns det var en stooor bragd å få det til forrige gang, da jeg var ca i uke 36/37, og etter det har jeg gitt opp...

Skrevet

Jeg er vanligvis babert nedenti, men jeg har tenkt Hva tenker personalet på føden når de kommer og skal sette kateter på meg, også er jeg fri for hår????er ikke det pinlig???eller er det vanlig???????

Skrevet

Har heller aldri hatt problemer etterpå med å ha vært barbert under fødsel,dette e nummer tre,fødte for 17 mnd sia,å vet at det e mye bedre å vær barbert,men det e da mi meining ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...