Gå til innhold

Flere som raser ned i vekt etter endt amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk svært sakte ned under ammeperioda, fra november til nå har jeg gått ned 10kg!!!! Uten å slanke meg og trene noe er enn trilleturer, husarbeid, løpe etter unger, bæring av unger og mageøvelser. Redd jeg stuper ned i vekt fortsatt. Nå veier jeg 58kg ( veide meg i dag)og er 1.69...begynner å bli litt tynn rett og slett. Fortsetter dette blir jeg skinn og bein. Spiser ca 8 grove skiver brød med godt pålegg, drikker 1/2l lettmelk, spiser vanlig middag ( poteter, ris, pasta,grønnsaker, kjøtt, fugl ,fisk) frukt, litt kjeks til kaffen på ettermiddagen. Søt te ,osv...jeg burde slett ikke gå ned i det hele tatt!!!

For 1 mnd sia fikk jeg knapt på meg jeansene..nå er de romslige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme er det her, fikk sikkelig omgangssyke før jul, sluttet da å amme, holdt ikke på noe på 2 1/2 uke (derfor melken ble borte)

Har nå gått ned 10 kg!!!!!!!!!!! Helt sykt, ikke gjort noe jeg heller, kan ikke huske sist jeg var sååååå tynn....

Skrevet

OI! Det var mye på kort tid. Da jeg ammet sist gikk jeg ned i et rasende tempo og så gikk jeg opp da jeg sluttet amme! Nå ammer jeg lillebror og går ned sakte, sakte. Håper jeg også raser ned i vekt og ikke går opp igjen da jeg slutter å amme.

Skrevet

gi ned masse ned da jeg ammet, holdt meg nede et år men så begynnte jeg med p-piller og este ut 17 kg på 8 mnder.

Skrevet

Etter jeg fikk sønnen min stupte jeg ned til 50kg før det stoppa...tok meg 2år å klattre opp til 55kg igjen...var fælt :-(

Melom nr 2 og 3 ble jeg gravid samtidig som jeg slutta å amme..så der rakk jeg ikke å gå ned på samme måte.

Aner ikke hvorfor dette skjer, for jeg spiser jo som normalt. Ikke er jeg dårlig i magen heller. Lurer på om jeg må kontakte legen rett og slett og spørre om dette er normalt. Føler meg i fin form, men kjedelig å minste formene og se ut som jeg har anorexia :( Får jo slangbemerkninger om jeg er på slanker`n og at jeg må spise.

Skrevet

jepp, er 170 cm og 52 kg..

spiser også 8 skiver brød (med nugatti)

stor porsjon middag

Skrevet

jeg har også gått ned 10 kg siden linnea kom den 21 nov og jeg er bare glad for at jeg har gått ned så mye, veier 4 kg under enn hva jeg var når jeg ble gravid..men har fortsatt 5-6 kg til jeg er i mål....

med sander så gikk jeg ned 10kg og det tok meg et helt år å gå ned!!

trodde ikke man gikk ned så mye etter man slutta å amme

er vel heller når man ammer man går ned...jeg fullammer og det kommer jeg til å gjøre til linnea er 6-7 mnd

Skrevet

Phu..godt det finnes fler. Blir du beskylt for å "hoppe over måltid"? Kjenner jeg er så drittlei. Mamma masa på meg i dag: .......nå MÅ du ta deg tid til å spise om dagene!" Grrrrr.....

Skrevet

Jeg ble veldig tynn etter nr. 1. Er 178 cm høy og var nede i 52 kg før jeg greide komme meg opp igjen (når jeg sluttet å amme bedret det seg).

Skrevet

Heldigen;)

Jeg har nettop sluttet å amme (1 uke si eller no sånn) Har egentli ikke merket noe forandring. Men jeg spiser vel for mye snop.......;) Hvor lenge etter ammeslutt begynte du å rase i vekt?

Skrevet

Jeg gikk litt ned. ikke så mye, men er liten så det synes godt da. Jeg har begynt å stabilisere meg igjen og nå 6 mnd etter ammeslutt tror jeg jeg er normal igjen:)

Skrevet

*sukk*

Skulle ønske jeg også raste ned ti kg. Ihvertfall åtte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...