LilleBanan blir storebror Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Sikkert ikke høyst nødvendig, men har nå kjøpt en jeg da. Kan være behagelig å få avlastet armene litt:) Kan vel bygge opp med sofaputer også, gjør vel mer eller mindre samme nytte?
li75**fødeklar Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Jeg brukte ikke det til min første og har ikke tenkt å kjøpe det denne gangen heller. Jeg brukte enten babydyna eller puter under.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Jeg kjøpte det, men brukte den bare noen få ganger. Har kastet den faktisk. Venetr baby nr. 3 nå, og har ammet alle mine barn til de var 2 år. Brukte bare vanlig "sovepute" med putetrekk på. Hadde en fast pute til dette som lå nedi stuen. Greit å ha EN pute som kun er til dette. :-)
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Det er veldig greit å bruke ammepute for å avlaste rygg og armer. Det blir jo ganske statisk å sitte og amme i samme stilling i fx en time.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Dette er litt rart kanskje, men hvis du ikke har alt for store/hengende pupper er ammepute et must! Med pupper "høyt oppe" blir det mye holding eller knekk i ryggen for å få babyen opp til puppen. I tillegg har du armene fri til å drikke vann - for man blir veeldig tørst av ammingen
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Ja! Jeg må ihvertfall ha det.. Forrige gang jeg fikk baby kjøpte jeg ikke ammepute, og det var veldig vanskelig å bygge oppunder med puter som alltid skle unna for å få en god stilling. Ble veldig stiv og sliten i armer og rygg, så jeg skal ihvertfall investere i en denne gangen. Noen ganger blir man sittende lenge i samme stilling og da er det godt å kunne slappe av
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Jeg kjøpte sist, men brukte den ikke
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Selvfølgelig ikke nødvendig, men jeg brukte min mye.. og kommer til å bruke igjen nå med nummer to.Ammet mye, og det ble tungt for armene. Hadde ikke ett barn som ammet hver 3-4 time, men ca hver halvtime (hun koste seg sånn at hun alltid sovnet ved puppen, og ble dermed fortere sulten.. nyttet ikke å holde henne våken:-) Så absolutt å anbefale om du, som meg, må amme mye..
melkekua™ Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Jeg arvet en ammepute, tenkte jeg skulle prøve den igjen denne gangen. Forrige gang gikk det ikke, da det ble pute og dyne.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Har brukt ammepute til alle mine. Er helt avhengig!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #13 Skrevet 19. januar 2008 Ja, det var helt nødvendig for meg.
Tobias og Robin Skrevet 19. januar 2008 #14 Skrevet 19. januar 2008 Ja, var ett absoliutt must for meg... Bestilte min igjennom ellos sist jeg, billig og grei!.. ser jo at det er mange plasser at de skal ha 500-600 kr for den, det er jo helt hårreisende!
♥martha~78♥ -Signe født 22.02. Skrevet 20. januar 2008 #15 Skrevet 20. januar 2008 Har aldri brukt det selv... Klarte meg utmerket uten!!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. januar 2008 #16 Skrevet 20. januar 2008 For min egen del, så må jeg si at det har vært helt nødvendig med ammepute. Jeg kjøpte en sånn tvillingpute (som er nesten som en badering jeg legger i fanget, og rundt magen) og denne var helt super. Er sikker på at denne var en viktig faktor, som gjorde at ammingen gikk så bra. Fikk to frie armer, og slappet godt av, da babyen lå utrolig stødig på denne. De gangene jeg var på besøk hos andre, og ikke hadde denne med meg, ble det mye mer kavete, og stress. Så denne vil jeg virkelig anbefale på det varmeste!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. januar 2008 #17 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har tenkt sann at det kan godt være, men får se an bruken om jeg trenger det. Kjipt å kjøpe en dyr en, de jeg har sett har kostet litt- også blir den ikke brukt....
snene Skrevet 20. januar 2008 #18 Skrevet 20. januar 2008 Tips: Koster ikke mer enn 199 kr på Kid, jeg bruker den allerede nå.. i uke 28.. utrulig deilig å bruke den som støtte for ryggen i sofa eller som pute i senga.
UngVoksen-over termin Skrevet 20. januar 2008 #19 Skrevet 20. januar 2008 Samme her :-) Har bare 3 uker igjen til termin - men kjøpte ammepute i 7-8 mnd og har den i sengen som hodpute, ryggstøtte eller mellom knærne (har bekkenløsning) Utrolig deilig og anvendelig! Jeg brukte ikke ammepute til de to forrige når jeg ammet - men ser absolutt nå at det må være deilig å slippe å holde barne høyt oppe hele tiden -- så det vil bli en avlasting på nakke'/skuldre og armer. Anbefales.
UngVoksen-over termin Skrevet 20. januar 2008 #20 Skrevet 20. januar 2008 ps... dessuten kan den ligge rundt barnet når det skal lære seg å sitte.. i begynnelsen faller det jo ned, og puter sklir bort. Ammeputen blir liggende som en støtte rundt babyen :-)
Meg og lillespiren <3 Skrevet 20. januar 2008 #21 Skrevet 20. januar 2008 Første gangen jeg var gravid var det en dame som sat til meg at jeg bare måtte ha en ammepute. Det var det hun hadde satt mest pris på, hun visste ikke hvordan hun skulle klart seg uten osv. Ja, jeg bestilte en ammepute til flere hundre kroner. Den ble liggende i sofan og mannen brukte den som hodepute, helt til småen ble så liten at han begynte å leke med den. Ammepute var altså ikke noe for meg Hun som mente at jeg måtte ha det var endel plaget med skuldrer eller rygg tror jeg, så kanskje det var derfor det ble så bra for henne med den puten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå