Symr@ Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Katten min har en tendens til å ha bæsj hengende fast i rompa og da må jeg ta saksa å klippe det vekk. Nå så jeg at ut av endetarmen stakk det ut noe som så ut som hårball og prøvde å hjelpe henne med å få den ut men da ble hun helt hysterisk. Hva gjør jeg? Skal jeg bare følge med å se om hun får den vekk eller skal jeg prøve å hjelpe henne selv om hun ikke vil det? Hun sleiker seg bak der hele tiden så det virker som om det er ganske irriterende for henne. Er redd for å skade henne hvis jeg prøver å trekke den ut. Noen råd å gi meg? Tusen takk for svar.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Hvis du ikke får fjernet avføringen selv må du gå til vet. med det, er smertefullt og plagsomt for katten og gå med klumpene. Hvis problemet grunner i løs avføring, og katten er frisk og rask, bør du i samråd med veterinær endre kostholdet til katten, mulig at diett for er det rette :-) Ps: er ikke veterinær, men kompetanse på lik linje med dyrepleier+masse erfaring med forskjellige dyr, både privat og skole :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå