LilleFrøkenL Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hvor lenge etter operasjonen hadde dere vondt?jeg ble operert for et par dager siden og er forsatt veldig øm og vond..di sa at det ville være slik i 2 til 3 dager etter operasjonen. ble dere fort gravide igjen? jeg er blitt så redd for å bli gravid igjen jeg..redd for at det skal skje igjen
tertilus Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Hadde vondt en ukes tid etter tenker jeg. Jeg ble gravid syv måneder etter operasjonen ved hjelp av EL-tester. De måtte for øvrig fjerne den ene egglederen min som følge av exu`en. Viktig å be om tidlig ultralyd (uke 6) for å kontrollere at embryoet ligger i livmoren. Skjønner at du er redd for å bli gravid igjen, det var jeg også! Men etter den tidlige ultralyden ble jeg beroliget. God bedring og lykke til videre
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Heisann! Det gikk nok ca en uke før jeg var "normal" igjen. Jeg prøvde ikke å bli gravid etter min exu, så det gikk hele 5 år før jeg ble gravid igjen. Jeg fjernet også en eggeleder. Må nesten si at jeg var et nervevrak når jeg fant ut at jeg var gravid etter exu... Men man får fort inn på innvendig UL etter en slik erfaring, så jeg fikk time samme dag.
LilleFrøkenL Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 Takker for svar! Jeg måtte også fjerne den ene egglederen! har jeg mindre sjangs for å bli gravid da?jeg ble lovet god oppfølging neste gang jeg ble gravid. er det stor sjangs for at det kan skje igjen?
*Bea* & bitteliten Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Hei. Så leit å høre at du måtte oppleve dette. Jeg hadde en exu i september 2007. Hadde nok vondt i 1-2 uker + at jeg var veldig sliten og slapp pga. blodtapet (mistet nesten 2 l blod). Jeg måtte også fjerne en eggleder. Så til litt oppmuntring: Jeg er allerede gravid igjen, 9+1 i dag Jeg hadde mensen 2 ganger før spira satt (og jeg har vært en sliter i flere år, og brukt flere år på å bli gravid tidligere) Jeg var også veldig engstelig for at det skulle være exu på nytt, men ble fulgt opp med måling av stigning i hcg med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, og UL i uke 6. Gjett om det var deilig å se spira på plass inne i livmora - med et bankende hjerte Lykke til! Håper du er like heldig som meg - og blir gravid raskt igjen. Klem
åsemor Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 heisan hadde en exu i mai 2007 hadde vondt i et par uker mista mye blod og måtte fjerne en eggleder , er nå 21 uker på veg, det er sant at man har større kjangs på ny exu når man har hatt en fra før. og selv om man fjerner en eggleder kan den gjennværende hente egg fra begge eggstokker så eggløsning forblir normal
LilleFrøkenL Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2008 Hjelp nå blir jeg hvertfall redd!!! trodde det var mindre sjangs når du hadde hatt en exu jeg.. gikk det lenge før dere fikk mensen igjen? jeg fikk beskjed om å vente en mens før vi prøvde igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå