Gå til innhold

Paracet eller ibux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har maks uflaks tror jeg. Har fått influensa og omgangssyke på en gang. Alt jeg spiser kommer opp igjen og hele kroppen verker. Har ikke tatt noe smertestillende enda men er det noen som vet om det er farlig? Hadde vært så utrolig deilig hvis det slutta å verke i hodet og kroppen noen timer. Men hvis det er noen risiko ved det er det bedre å la det verke... Hva er i så fall best, paracet eller ibux?

Er 33 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux må du ikke ta, men du kan trygt bruke paracet. =)

Skrevet

ok men vet dere hvor mye man kan ta av det?

Skrevet

Hvorfor ikke ibux?!? Jeg fikk beskjed om at en ibux og en paracet var greit når jeg har stress-hodepine :o

Skrevet

Har hørt at man skak styre unna Ibux. Men vanlig dosering av Paracet gjør ingen skade på foster sa legen til meg.

Dette sto på nett ang ibux: Gravide kan bruke Ibux etter samråd med lege, men ikke de siste tre månedene før fødselen.

Skrevet

Jeg har også hørt at Paracet er greit, men da jeg leste på pakningsvedlegget i dag, stod det faktisk at man børe konferere med lege først.

Skrevet

Hei!

Legen sa til meg at jeg kunne ta paracet for det hadde millioner av kvinner gjort før meg, og det var ikke bevist noen skade... Ibux må du for all del ikke ta!! Kan gi blødninger!!

Men ellers i livet ( når vi ikke er gravid;) ), har det god effekt med å blande en ibux og paracet.

God bedring!!

Skrevet

Til gravide er det anbefalt å bruke paracet fremfør ibux. Muligens pga større fare for overgang til placenta og til barnet. Mener jeg har lest dette når jeg var i praksis på sykehuset (er sykepleiestudent).

Det er til og med anbefalt å styre unna ibux for de som prøver å bli gravide, siden dette kan påvirke fertiliteten.

Håper dette hjelper noen.. Men sikkert ingen krise dersom du har tatt ibux i svangerskapet, det er oftest hvis en bruker det ofte en mener det kan ha påvirkning, men det er anbefalt å bruke paracet.

Skrevet

Rina82: Ibux må du for all del ikke ta!! Kan gi blødninger!!

Det er veldig bra å få info fra mange hold, men ikke gi ut sånn info hvis du ikke er heeelt sikker på at det stemmer. Det er så mange som prøver å skremme folk her inne uansett, at det er bare unødvendig. Ibux kan brukes av gravide, men i samråd av lege/tannlege. Det er ingen fare for blødninger etter å ha brukt Ibux et par ganger. Det er ved ekstremt bruk at noe kan skje, og uansett hva man bruker i ekstreme mengder kan skader oppstå. Så med sunn fornuft kommer du langt...

Skrevet

Ibux er veldig viktig å ikke ta de 3 siste mndene av svangerskapet fikk jeg opplyst, da det hemmer overgang av blod til barnet gjennom morkaken.

Det vard et jeg fikk opplyst.

Skrevet

Ibux inneholder blodfortynnende stoffer, og kan forårsake blødninger, og skal derfor ikke tas av gravide med mindre det er i samråd med lege!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...