Gå til innhold

Hjelp ang studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger det ut her også:

Jeg tar mastergrad og er alene med en gutt på 19mnd. Ingen avlastning fra bf,men får noe hjelp av familien min. Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare det! Sønnen min er veldig krevende for tiden - mye syk og kjempeaktiv når han er frisk. Føler jeg aldri får tid til å lese ordentlig, klarer liksom bare å "henge med".Og det holder ikke helt for meg, vil jo gjerne gjøre det litt bra også. Samtidig er jeg nøye med å prioritere sønnen min( kan jo ikke bare dytte han bort til barnevakter hele tiden heller). Huff, det skal ikke være lett. Er det noen her som har vært heller er i min situasjon?Råd mottas med takk.

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at det er krevende å ta et masterstudie og være alene med en på 1 1/2 år. Kanskje ikke noen trøst, men alle friske på 19 mnd er svært aktive. Jeg studerer også, har valgt å gjøre det på deltid. Min mann tar en master på heltid. Vi har ingen som kan passe de to barna våre, men vi er nå tross alt to. Jeg foreslår at du forhører deg om det er noen mulighet for å ha studieløpet over lenger tid. Hvis du har forelesninger du må følge er det kanskje vanskelig, men hvis det er masteroppgave kan du jo i prinsippet levere når du vil (men kanskje uforenelig med Lånekassen hvis du tar opp lån). Kjenner meg også igjen i det med ambisjoner om å gjøre det bra. Selv har jeg gitt litt slipp på dem i forhold til ambisjonene jeg hadde på studier før jeg fikk barn. Jeg prioriterer lite tid på meg selv og mine interesser og venner, tiden går til studier, jobb og familie (og litt trening av og til).

Skrevet

Har du fått barnehageplass til ham? I så fall må du lære å utnytte tiden på dagtid best mulig, for det er virkelig vanskelig å få gjort noe når man er sammen med barn i den alderen. En vennine av meg fikk forresten forlengelse på studiet fordi hun var i en lignende situasjon som deg, det var ved UiO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...