Gå til innhold

Mulig jeg er dum med, svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør dere på magen da? Jeg klør som en helt på magen har gjort det i mange måneder. Smører og smører med kremer som jordmor tilbyr med de hjelper ikke. Nå har jeg også begynt og få sånne røde flekker som ser ut som eksem nesten. Er dette svangerskaps kløe?

Eller klør jeg bare fordi magen vokser.. ?

Prøver og la vær og klø hvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt denne svangerskapskløen som folk prater om, men husker jeg klødde veldig på magen da jeg begynte å "sprekke" i første svangerskap, altså fikk strekkmerker. De klødde noe helt forferdelig :-S

Skrevet

Men jeg har ikke strekk merker. jeg bare klør:S

Har fått strekkmerker på rumpa, men den har jeg ikke smørt heller da,og den klør ikke.. Bare klør så syyykt på magen!

Skrevet

Jeg har heller ikke strekkmerker, men har klødd en del på magen. Smører med fet krem, og det hjelper litt, men må være forsiktig med hvilke klær jeg bruker; ull stikker selv om jeg har bomull over! (Jeg har aldri klødd av ull før..)

Hos meg er det nok ikke svangerskapskløe - jeg hadde trodd det ble mer over hele kroppen. Men du kan jo spør jordmor om hun kan ta leverprøver av deg, bare for sikkerhets skyld? Høres ut som at du klør mer enn meg..

Mest sannsynlig er det nok bare at huden strekker seg veldig, selv om du ikke får strekkmerker av det..

Skrevet

Jeg har svangerskapskløe, med økte leververdier. Jeg klør som en gal i håndflater, fotsåler, magen, leggene, armene, ryggen, ja stort sett over alt. Har kloremerker, og sårskorper overalt =/

Var inne på kontroll på sykehuset for sjekk av dette, men da legen så på meg, så sa hun, at de som har virkelig alvorlig svangerskapskløe, ofte kommer inn med aldeles oppklorte hudpartier. Leververdiprøvene skulle også være veldig forhøyet før det ble noen fare for barnet og meg. Så det var litt beroligende :)

Men legen sa jeg skulle gå på apoteket å få noe med "antihistaminer", så ville de finne noen tabletter som kunne hjelpe for kløen. Salver ville ikke hjelpe mente han, da det kom innenfra.

Veldig mange har uskyldig kløe i svangerskapet, men man skal være obs på dersom kløen kommer i håndflater/fotsåler.

Har du prøvd hvitvask, eurax, eller A-derma creme??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...