Gå til innhold

Jeg orker ikke mer!! Faens besteforeldre!! Er det mulig??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene tilsambo har helt siden småen kom til verden vært helt galne. Er veldig kjekt at de er stolte av barnebarnet sitt og alt det, men det finnes jo grenser!!

Når han var noen dager gammel sa de at vi måtte gå ut og spise middag og kose oss,de skulle være her med småen. Jeg hadde jo ikke lyst til det!! Da presterer de å kjøpe ett gavekort til oss på hotellet til buffeen der...da kunne vi jo nesten ikke si nei...Når vi kom hjem igjen etter 2timer da, så ble de sure for at vi ikkekunne være lenger ute og kose oss! Hallooo? Gutten vår var 6 dager!!!

Sånn har det vært heletiden siden.Vil ha småen hos seg hele tiden. Det finnes jo en grense liksom. Om jeg sier, nei, han kan være hjemme nå..det går fint...da blir de sure, og sier jammen vi har lyst å ha han litt. Vi kommer å henter han vi. I perioder kan det være hver bidige dag. Som om ikke vivil væremed gutten vår da??? Nå går han i bhg ogvi jobber, så da vil vi jo gjerne være med han de få timene etter bhg og jobb..men neida,de trapper opp og skal ha han med seg ut og ned til seg. De ser han jo mer enn vi gjør! Det går jo an å tenke litt da!! Føler de tar fra meg barnet mitt nesten...

Og de skal alltid legge seg oppi hvordan vi gjør ting og hvilke klær han har påseg, hvilke sko han har,jakke osv. De ringer oss sånn rundt 3-4ganger pr.dag. Jeg klikker snart! Småen er nå 16mnd, så synest den værste hysterien burde lagt seg nå...

Det er mye mye mer å fortelle her,men jeg orker ikke.

Mange vil nok si nå at jeg er heldig som har så engasjerte svigers, men det finnes en mellomting!

Det er nå gått så langt at jeg vil flytte. Orkeri kke mer.Jeg merker at dette sliter på forholdet mitt og sambo...:((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vettu hva, det er nå deres barn. Gi beskjed , sett ned foten, Gjør dere ikke det så fortsetter de som de vil.

Det er deres barn og selvfølgelig vil dere bruke tiden dere har med han etter jobb og barnehage. Nei besteforeldrene burde vite sin plass, og i dette tilfelle må dere fortelle hvor deres plass er.

Lykke til :=)

Skrevet

Jeg syns du er utakknemlig!!

Ta en prat med svigerforeldrene dine og forklar på en saklig måte at dere får liten tid sammen med han når de stiller opp så mye.

Men jeg syns bare dere har et luksusproblem og hvis løsninger er å flytte så vitner det om umodenhet fra din side.

Skrevet

Jobber dei? Viss ikkje kan du kanskje la dei passe han f.eks. 1 dag i uka i stedet for barnehage. Så får dei dekka behovet sitt litt på dagtid, og kanskje la dåke få vera litt i fred om kvelden.

Skrevet

De passer han annenhver lørdag, og en dag i uken fast. Er selvsagt kjempe takknemlig for det. Men likevel vil de ha han hver eneste ettermiddag uansett...

Og du som synest jeg er utakknemlig og umoden hadde nok tenkt sånn som meg i denne situasjonen. Det hjelper jo ikke hva vi sier, så skal det bare dure og gå sånn da,eller?

Skrevet

Jeg holder fast på at dere må ta en samtale med dem. For det er ikke sikkert de ser det slik dere gjør.

Og det er en umoden holdning å tenke på å flytte. Da frarøver du barnet ditt den unike muligheten det er å ha et så tett og godt forhold til sine besteforeldre.

Vi bor i en by hvor vi ikke har noe familie, og jeg skulle ønske mine barn kunne ha et så nært forhold til sine besteforeldre. For å ikke snakke om hvor godt det hadde vært med litt avlastning.

Skrevet

noen ganger så hjelper det å 'få det overstått' og forklar at de kan alltid ikke få det de vil.. og at dere ønsker også å tilbringe mer tid med babyen, ettersom det er deres barn.. jeg tør ikke å si det til svigers selv, men jeg lar mannen min gjør det, det er best siden det er hans foreldre.. og den saken hvor de vil bestemme hva han skal ha på seg... det mener jeg at DE GIKK OVER STREKEN!! med mindre ungen er hos dem, så da får de lov til det, men ellers...

det er ikke utakknemlig å føle sånn, det er snakk om mellomting.. de er selvsagt glad for at besteforeldre stiller opp, men når ungen er 6 dager gammel, så synes jeg at det er liksom for tidlig til å kreve fra deres side å tilbringe tiden med ungen NESTEN HVERDAG.. forstår godt at de nybakte foreldre vil helst bruke mye tid med babyen sin..

Skrevet

beklager..trodde at han var fortsatt 6 dager gammel...

Skrevet

Jeg blir helt stresset av å lese hvor mye de forventer å ha ungen deres. Har mannen din tatt en ordentlig prat med foreldrene sine om det eller er han en tøffel ovenfor foreldrene sine?

Jeg hadde ikke latt andre ta over ungen så mye. Syns det er nok med max en gang i uken.

Jeg forstår at du tenker tanken på å flytte.

Skrevet

Vanskelig tilfelle. Engasjerte og snille besteforeldre som stiller opp. det er det ikke alle som har. Du burde være takknemlig for det.

Men forstår din frustrasjon, men hvorfor lar du de kjøre over deg. Vær bestemt på at : Nei, i dag skal vi være hjemme og ha kvalitetstid sammen. Grunn: Hverdagen ellers er så travel.

si du er så glad for at de stiller opp, men at du ønsker denne tiden alene med pappan. - Kanskje blir de litt lei seg, men når de får tenkt seg om, så forstår de nok sikkert.

Hvis de blander seg opp i klær og sånn. Overse det. Det er ikke viktig i det hele tatt. Bare ungen har nok klær på seg.

pappa og mamma gjør ting jeg ikke ville gjort når de passer. Har bla hatt en samtale med pappa om sikkerhet i bil. Pappa hadde gitt masse non stop på en torsdag. Det ville jeg ikke gitt selv, men hva er vitsen med å rope over det. Hadde det skjedd hver torsdag ville jeg nok sagt at i dag blir det kun frukt når jeg lverte.

I stedet sier jeg. " oi, dere har visst kost dere i dag!" "Du er heldig som har en så snill bestefar!"

Man må sile ut hva som er viktig og uviktig

Skrevet

Jeg har det nesten likt deg men jeg stortrives med det. Jeg er så gla jeg har 4 besteforeldre som elsker ungene over alt og som har lyst til å være sammen med de. Jeg husker selv mine besteforeldre. Spes bestemor jeg var masse hos har en spesiell plass i mitt hjerte. Vil gi den samme gleden til jentene. Vri det om tenk hvor glede ungene har av de.

Skrevet

jeg hadde stått på mitt og sagt nei ofte... jeg har ikke det akkurat som deg. men om svigerforeldrene mine hadde kjøpt gavekort på mat til oss når snuppa var nyfødt så hadde jeg sagt takk og tatt med meg ungen. hadde ALDRI dratt uten henne...

du må jo bare stå på og si din mening..

Skrevet

Jeg syns ikke du er utakknemlig - jeg skjønner at du setter pris på gode svigerforeldre, og mange skulle sikkert ønske at det har det som dere.

Her syns jeg ikke man kan diskutere hvorvidt du er takknemlig eller ei, det går mer på private grenser, og ønske om litt mer privatliv.... eller......?

Gode svigerforeldre er så inderlig gode å ha, men av og til kommer de bare for tett på! De kan være så snille de bare vil da...:-)

Jeg skjønner deg godt, jeg.

Min ekssvigermor var en nydelig dame; vi fant på ting sammen, hun inviterte oss stadig på middag, hun engasjerte seg hundre prosent i livet mitt - og vårt (....)hun kalte meg datteren sin, i det hele tatt - hva mer kan man ønske seg:-)

Problemet var bare at det ble så aaaaaaaltfor mye. Hun var der hele tiden, overalt, var med oss på omtent alle ferier (gråt seg til det etter at mannen døde), ville dele lugar og hotellrom med oss (ja, det skjedde faktisk!!!!!!)

.....og da blir det for mye!!!

Jeg skjønner deg godt; du må sette grenser, rett og slett, og forklare mannen din alvoret i dettem hvordan du opplever det. Og for all del; ikke glem å skryt masse av dem mens du gjør det! :-))

Skrevet

Jeg hadde sagt tydelig i fra at dette er for mye! Du må jo si fra..?

De må innse at det ikke er deres plass å passe han hver dag.

Skrevet

selvfølgelig er man glad man har besteforeldre som er engasjerte og som stiller opp men det virker det jo som du er også.. bare at hos dere har det gått litt langt!!

skjønner deg veldig godt.

hadde nok tatt med babyen på den middagen:)

og de har han en dag i uka pluss annenhver lørdag da syns jeg det er nok jeg!! da har de mye tid med han pluss dere er vell sikkert på besøk ho dem eller treffer dem alle sammen innimellom også? så syns ikke resten av dagene bør dere som foreldre ha med han!

har mannen din snakket med dem, eller ser han ikke problemet eller ikke tør! det er nok han som bør ta opp dette med dem!

Skrevet

Det er ditt barn!Ikke besteforeldrene dine sitt!De har hatt sin tid med småbarn,nå er det din tur til å koze deg sammen med barnet ditt og familien.Og det skal ikke noen andre styre enn dere selv.

Sett deg ned å forklar situasjonen først med samboeren din,si hvor fælt dette er for deg,og sammen finner dere ut hvordan dere skal gjøre med besteforeldrene.Så prater dere med dem,og kommer fram til en løsning.

Uff,fikk helt vondt inni meg av å lese dette!

Hadde aldri i livet tolerert slik oppførsel fra besteforeldre.Dette er å tråkke over deres grenser.Tror ikke de hadde likt hvis dere skulle ha bestemt så mye over dem ;-)

Skrevet

For mye av det gode er for mye av det gode.

En og annen lørdag hadde det selvsagt vært godt å hatt "fri", men hver lørdag etter ei lang arbeidsuke, det blir for mye. Da hadde jeg savnet jenta mi.

Alle besteforeldrene her bor langt unna, men jeg tror de kommer til å få et fint forhold til barna våre allikevel.

Jeg synes ikke HI er utakknemlig, hun har bare et behov for å være mer sammen med barnet sitt enn det hun er i dag.

Skrevet

Beklager, men jeg synes du høres direkte bortskjemt ut.

Hva med å se litt på intensjonen til folk; er de gode eller dårlige? Så får man vurdere hvorvidt ens eget raseri står i forhold til intensjonen.

Ja, grenser kan passeres selv om tanken er god. Da går det an å gi tydelige signaler, men på en måte som korresponderer med intensjonen. I dette tilfellet på en god og snill måte.

Skrevet

Min første tanke var at du er veldig heldig, men når jeg tenke meg litt om så er jeg nok enig i at det er veldig mye med 3 eller 4 telefoner i døgnet...seriøst, det er veldig mye altså. Jeg kan nok skjønne at det blir litt intenst. jeg blir nesten litt nyskjerrig..hva sier de etter den 3 gangen da? Hei du, jeg glemte bare....?

He he..nei her må det nok en skikkelig dialog til, sånn her kan det jo ikke fortsette. Bare vær forsiktig så du ikke brenner noen broer..

Skrevet

Be mannen din gi klar beskjed,, og pass på at han bruker ordet DERE , og ikke at han bare snakker som om det er du som mener det...

Etter min mening går de LANGT over streken , koselig med engaskjerte besteforeldre, MEN Dette er å gå for langt...

Ikke la det ture og gå og la det ødelegge deres forhold, si ifra, på en ordentlig måte

Lykke til

Skrevet

Nei fy, det der hadde ikke jeg takla heller. Ja, det finnes en mellomting!!! De må da skjønne at man ikek vil ha barnevakt rett etter fødselen vel??

Snes du burde ta en alvorsprat med dem og si at om de ikke slutter snart så flytter dere.. Er jo ikek normalt at besteforeldre passer ungen mange ganger i uka sånn da når ikke foreldrene trenger hjelpen liksom..

Skrevet

Det er klart det er en mellomting, og hvis du synes det er så uutholdelig, så får du og mannen ta en ordentlig samtale med dem der dere legger saken fram på en skånsom måte så de ikke blir såret. De kommer sikkert til å skjønne det dersom dere trår varsomt nok.

For som flere har påpekt lenger oppe i tråden - du er også UTROLIG heldig som

1) Har besteforeldrene i nærheten

2) Som ønsker å ta aktivt del i livet til barnebarnet sitt

Det bør du også tenke på, og overskriften din var direkte usmakelig. Da jeg leste den, trodde de hadde glemt han igjen på et kjøpesenter mens de hang over de enarmede bandittene, eller drakk seg snydens mens de skulle passe barnebarnet. Jeg mener man sier ikke "faens besteforeldre!!" om noen som tydeligvis bare har ett problem - at de nesten er så glade i barnebarnet sitt at det skaper trøbbel for foreldrene...

Skrevet

Er det en opplest og vedtatt sannhet at ingen nybakte foreldre ønsker barnevakt rett etter fødselen?

Jeg hadde mamma på besøk ikke mange dagene etter, og for en uerfaren (og kanskje ikke natural born) mor, så var det en velsignelse å få timer for meg selv - bare gå ut på café for å lese en avis om så.

Poenget mitt er bare at alle ikke er like... Derfor er det nok ikke sikkert at besteforeldrene i dette tilfellet ser saken fra samme ståsted som HI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...