Gå til innhold

Hvilke linser vil du anbefale?? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg fortsatt bestille linser på nett?? Har -1 på det ene øyet og -0.75 på det andre..

Hvor bestille henne?? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker night and day, trenger bare ta de ut en gang i uken, deilig.

Bruker nordiclenses.com og er kjempefornøyde med de, lave priser og pakken kommer alltid 4 dager etter at jeg har bestilt

Skrevet

Jeg bruker PureVision og de tar jeg bare ut en gang i måneden. Men med så lav styrke som du har hadde jeg nok gått for vanlige dagslinser (Dailies). Jeg treffer ikke puppen med ungen uten linser, så det er greit å ha dem på natta og. ;)

Jeg kjøper hos optiker og har halvårige kontroller. Øynene mine er særdeles vikitg for meg så jeg prøver å ta vare på dem.

Skrevet

Ønsker dagslinser ja.. for ikke sikkert jeg kommer til og bruke de hver dag.. Men hva med fargede linser!?!? Får man kjøpt de på nett med styrke også?? =)

Skrevet

Ville du kjøpt sko på nett uten å ane hva størrelsene betydde? Bare ta sjansen på at en størrelse passet uten at du ville få problemer med at skoene passet og at du ikke ville få gnagsår? Det er nemlig ikke bare styrken som er forskjellig på linser.

Hvis du bruker linser som ikke passer øynene dine, kan du nemlig risikere å få gnagsår, enten på øyet eller på øyelokk! og gnagsår på øynene er mye vondere enn å ha det på beina og i aller verste tilfelle kan du få et sår på hornhinna som det kommer bakterier i, så du får en betennelse som (igjen verste tilfelle) kan gjøre deg blind!

Vi har et par øyne og jeg skjønner ikke at noen risikerer å ødelegge dem for å spare noen få hundrelapper! Man bør alltid få linsene tilpasset av optiker og man bør gå minst 1 gang i året til kontroll hos optiker, og velger du som foreslått her, døgnlinser, så bør du gå hver 6.mnd, hvertfall i begynnelsen!

Skrevet

Linsestyrke og størrelsen ( diameter) får man jo målt hos optiker.. Når jeg har målene og styrken derfra så ser jeg ikke noe galt i det..

Begynner øynene og bli irritert så tar jeg sef. av meg linsene.. Og betennelse på øynene = automatisk blind er verste senario .., langt ifra vanlig.. Og jeg velger og ikke ta verste senario i ting jeg foretar meg.. Da ville jeg blitt gal av alle små valg jeg må ta her i livet..

Også linser tilpasset av optikeren kan være helt feil ( prater her av erfaring)og gi gnagsår på øynene.. ( igjen av erfaring)..

Skrevet

Jeg bruker night & day og anbefaler det mer enn dagslinser. Men da må du ha tilpasningstid hos optiker pga det er ikke alle som tåler disse like godt. Jeg bytter en gang i mnd, og tar dem aldri ut. Genialt!

Jeg bestiller de på www.yourlenses.no her tror jeg de er billigst.

Jeg tror jeg regnet ut en gang at jeg sparer ca 3000,- i året å kjøpe dem på nett. Tar en kontroll hos optiker av og til. (synet forandret seg masse etter graviditeten)

Skrevet

Jeg bytter en gang i mnd, og tar dem aldri ut.

Vil gjerne kommentere dette. Var hos min optiker rett før jul, og han sa da at de hadde gått tilbake på det med at man kunne bruke de hele mnd uten å ta de ut. De anbefalte at de skulle taes ut en gang i uka nå. Fordi de nå hadde sett at det ikke var heldig på lang sikt. Han viste meg noen bilder av øyelokket bla. åssen det så ut, ikke fint. Så pass på det.

Skrevet

hvor mye i mnd koster det med døgnlinser? visste ikkje at det fantes en gang! vil ha, hørtes deilig ut!

Skrevet

Var hos optiker for noen mnd siden og alt så helt flott ut. Så tror ikke jeg skal bekymre meg for det. Har ikke linseveske i hus en gang....... Og det er jo litt av grunnen til at jeg har night & day, for å slippe "linsestyret" ;) Får satse på laser etter hvert.

Skrevet

Du har kanskje ikke brukt de så mange år enda bare.

Jeg har brukt mine i snart 8 nå.

Skrevet

Husker faktisk ikke hvor lenge jeg har hatt dem, men det er ikke SÅ legne nei;);) Må ha meg en ny kontroll snart, får høre med optikeren da.

Skrevet

Jeg har brukt døgnlinser i 8 år og tar dem bare ut for å skifte dem. (Med mindre jeg får rusk på øyet eller en linse blir dårlig). Jeg har ikke hatt noe problemer med øynene, men er litt obs og går til kontroll hver 6 måned. Men optikeren min sier hver gang at øynene mine strengt tatt ikke skal se så bra ut når jeg bruker døgnlinser, så jeg er kanskje heldig da.

Hvordan du sparer 3000,- i året på å handle på nett, skjønner jeg ikke. Betaler mindre enn 3000,- for ett år med linser og to kontroller hos min optiker!

Skrevet

Det kan jo hende de sier forskjellige ting rundt omkring. At noen optikere er litt mere overforsiktige enn andre. Men du kan jo høre igjen:)

Skrevet

Husker forresten en ting optikeren min sa som man kunne gjøre for å sjekke om alt var i orden. Hvis ikke alt er helt tipp topp så kan man få littegranne sandete følelse under øyelokkene når man tar ut linsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...