Meg og lillespiren <3 Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hva gjør man om vannet går og babyen ligger i tverrleie. Har hørt at det er fare for at navlestrengen kommer i klem (fremfall). Noen sa at man skal legge seg ned? Kan det stemme? Hvordan skal det fungere sånn resnt praktisk, for man burde jo komme seg til sykehuset og ikke gå å legge seg (haha:))? Noen som har hørt noe om dette? Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Stemmer at du skal legge deg ned. Det gjelder i alle tilfeller der hodet ikke er festet. Legg deg ned, helst på venstre side (vet ikke helt hvorfor venstre) og ring AMBULANSE! Dette er et av de tilfellene der fødende skal ha ambulanse og ikke komme seg til sykehuset ved egen hjelp.
fjell-jenta Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Hei, babyen min ligger i tverrleie. Er nå i uke 36. Jeg snakket med jordmor om dette og hun sa at jeg måtte legge meg ned dersom vannet gikk. Deretter skulle jeg ringe føden og de ville sende en ambulanse. Det er som du skriver en viss sjanse for at navlestrengen skal komme i klem. Det eneste du kan gjøre er å legge deg ned. Så pass på å ha mobilen med overalt og be om at vannet går hjemme og ikke i butikken! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Jeg trodde også at man skulle ringe ambulanse, men jeg snakket med føden igår på ullevål og jeg fikk beskjed om at det var greit å gå til bilen, men ligge mens man kjører, for så å gå opp til føden. Synes det var litt rart jeg men...min ligger også litt på tvers nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå