Gå til innhold

hvorfor ikke innføre fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en som har en liten en på 6 mnd. Klager over at ungen ikke sover noe særlig og er survete. Jeg sa at da kunne det være lurt å begynne med fast føde. Men det hadde hun prøvd et par ganger og ungen likte det ikke noe særlig og sov ikke noe bedre.

Jeg mener at når en liten er 6 mnd, burde man gi litt mere mat enn bare pupp! Eller er jeg på vidda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, da er det på tide starte med litt fast føde. klart ikke ungen vil sluke det i seg med engang. Er jo helt nytt. Må jo bruke litt tid på det.

Vi fikk beskjed om å starte med litt fast føde da vår var 5mnd.

Jenta våkna på natta å var våken 2-3 timer. Hver natt.

Og det kunne ha en sammenheng med at hun ikke fikk nok mat i løpet av en dag. Å vi brukte da noen uker på å introdusere fast føde, og etter ei stund sov hun myyye bedre på natta.

Skrevet

Når de er 6mnd skal de begynne med fast føde. For de får ikke i seg nok jern. så da må de få det gjennom mat med jern. så som grøt!Og at ungen er survete er jo ikke no rart.Den er vel sulten da! Og klart den ikke gaper og gafler i seg med en gang. alt må jo læres.Stakkar liten!

Sønnen min ville ikke gape han. så det var ett styr både med pupp og mat. Men det gikk seg til. en må være tolmodig med de små. Alt skjer jo ikke etter innstinkt! må læres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...