Elise og mamma Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Jenta mi på 11 mnd. hadde feber i natt (39,3). Hun fikk paracet stikkpille og virket helt som normalt, bare at hun var varm. Nattesøvnen ble derfor så som så, og i dag er hun veldig trøtt. Har ikke fått tatt temperaturen på henne nå, men hun virker ikke særlig varm i dag. Burde jeg ringe legevakten eller er dette helt normalt? Hun hoster og er snørrete.
mai mammaen til to Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 jeg hadde ikke ringt... helt vanlig at de har feber...
Honningmelon Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Feber er jo ganske vanlig på barn. Ringer når de har feber på 4. dagen, jeg.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Nei,jeg hadde ikke ringt.. Som du skriver, ho er forkjølet. Men vedvarer feberen ut i uka, så hadde jeg ringt fastlegen, da er det greit å få sjekket det. Og hvis ho blir veeeeldig slapp da, dålig almenntilstand.
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Normalt med feber, men hvis hun ikke blir bra i løpet av noen dager eller viser tegn til å være dehydrert bør du dra til lege. Hvis feber varer lenge er det viktig å få undersøkt om det er noe som må behandles.
Tredjemann på vei :D Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Du trenger ikke ringe med mindre temperaturen ikke synker etter at hun har fått paracet, eller hun virker veldig slapp og sutrete etter å ha fått paracet. Er formen hennes grei og temperaturen under 39 trenger hun hverken paracet eller legeundersøkelse. Gi masse drikke og stikkpille før hun skal sove dersom feberen er høy! Har hun feber i mer enn 3 døgn skal du ringe lege:-)
Elise og mamma Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2008 Det var det jeg tenkte, at vi kan vente til mandag. Men hvordan merker man hva som er dårlig allmenntilstand? Hun har aldri vært syk før, så jeg er så nervøs... Synes så synd på henne
Tredjemann på vei :D Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Hun har dårlig allmenntilstand hvis hun oppfører seg veldig annerledes enn hun gjør til vanlig. Hvis det er vanskelig å få kontakt med henne og hun virker veldig slapp og sutrete. Også hvis hun sover unormalt tungt, og nekter å drikke.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Jeg tror du merker det om ho blir veldig dårlig i form. Hvis du fekks har vanskelig for å få kontakt med henne, og sånne ting. Veldig høy feber som ikke går ned med stikkpille, oppkast, og sånne ting. At ho er slapp er helt naturlig med feber:) Skjønner du er urolig, men hvis du er bekymret så ringer du legevakta! De tar en avgjørelse for deg om de synes du bør komme med henne.Gi henne masse drikke, og stikkpille om feberen nærmer seg 40. God bedring, det går så bra så :-)
Elise og mamma Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2008 Tusen takk for svar alle sammen! Nå har hun våknet fra en lang lur, og virker helt opplagt. Hun bare hoster litt og er snørrete, men ingen feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå